دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

درخواست از آقای رئیس جمهور در انتخاب کابینه؛

نگذارید بگویند خودتان می دانید و مملکتتان!

جمله به یاد ماندنی کشاورز خراسانی ملاک روشنی برای انتخاب وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها!
این روزها تمام نگاه‌ها به معرفی کابینه رئیسی به مجلس دوخته شده و هر ایرانی که جانش به لبش رسیده و خسته از سال‌ها بی تدبیری و ضعف و سستی در کار است در هر جایگاهی با هر شغل و کسب و کاری به وزرایی می‌اندیشد که قرار است رئیسی این روزها به مجلس معرفی نماید تا دردها و مشکلات را درمان کند.
«پرسون» از صدای منتشر شده چمران، می گوید؛

تهران؛ بدون شهردار نمی ماند، دلواپس نباشید!

شهردار تهران چه کسی می شود؟ پستی مهم که نگاه های زیادی را به دنبال خود دارد. شورای شهر تهران هنوز نیامده، باید خودش را برای بسیاری از کش و قوس ها وکنش و واکنش ها آماده کند! بحث بر سر شهردار شدن است. آن هم شهردار تهران بزرگ!
احساس مسئولیت و پاسخگویی در قبال رفتارهای فردی و اجتماعی نشانه بارزی از بلوغ فکری و رشد عقلی می‌باشد. در نظام‌های سیاسی، نظریه‌های مردم سالاری براساس مطالبه گری و پاسخگویی از طرف دولتمردان ارکان اصلی و ثابت می‌باشند. حرکت منطقی و مستمر یک نظام سیاسی اگر بر دو محور یاد شده ( مطالبه گری وپاسخگویی) استوار باشد هیچ تهدیدی بر آن کارگر و موثر نخواهد افتاد.
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه ای تدوین و هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.
‌هوشنگ مرادی‌کرمانی، هم‌ولایتی خوش‌قلم و صاحب‌سبک نگارنده، کتابی دارد تحت عنوان «شما که غریبه نیستید» و با همان زبان ساده اما عمیق و تأثیرگذار که در آن گذشته خود را ترسیم می‌کند، دست خواننده را می‌گیرد و از کوچه ‌پس‌کوچه‌های زندگی گذر می‌دهد و خواننده را آنچنان همراه دنیای خود می‌کند که گویی این خواننده است که روایتگر ایام گذشته و تصویرگر دنیای خود است.
همان‌گونه که انتظار می‌رفت سیزدهم دوره ریاست‌جمهوری ایران از آن طیف موسوم به اصولگرایان به ریاست رییسی رقم خورد. در دوران ریاست‌جمهوری روحانی که با عنوان دولت اعتدالگرا معرفی شد اصولگرایان همواره منتقد سیاست‌های دولت در زمینه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بودند و اتفاقا همین موارد می‌تواند پاشنه آشیل دولت اصولگرای رییسی در حوزه اقتصاد تلقی شود.
وقتی عراق از ایران در برداشت طلای سیاه سبقت می گیرد؛

پشت پرده بدهی 60 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بدهی 60میلیاردی شرکت ملی نفت به شبکه بانکی اشاره کرده و عنوان شده ،‌ بدهی که در پایان سال‌97 بالغ‌بر 50میلیارد دلار بود و طی دولت دوم حسن روحانی بر میزان آن افزوده شده است.
حاتمی از اعزام بالگردهای بدون امکانات وزارت دفاع در آتش سوزی منطقه ارسباران خبر داد؛

با احراز کم کاری تیم اطفای هوایی، وزیر پاسخ گو باشد!

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند از پیگیری‌اش در خصوص اعزام بالگردهای بدون امکانات وزارت دفاع خبر داد و گفت: گفت: درصورت کم کاری تیم اطفای هوایی، شخص وزیر باید پاسخگو باشد.

روز پنج‌شنبه رئیس جمهور منتخب سوگند یاد کرد در این مراسم بیش از ۱۰۰ میهمان از حدود ۷۳ کشور حضور داشتند.
هم زمان با به پایان رسیدن دولت روحانی اقدامات و سیاست‌های تادرست این دولت مورد بررسی قرار گرفت. با اینکه دولت دوازدهم به دنبال مهار تورم بود اما نتوانست در این راه توفیقی پیدا کند.. به باور کارشناسان اقتصادی، دلایل ضعف خروجی اقتصاد در این هشت سال را می‌توان به چهار سرفصل کلی تقسیم‌ کرد که شامل «خطا در سیاستگذاری‌های پولی»، «ضعف سیاست‌های مالی و بودجه‌ای»، «خطا در زمینه سیاست‌های ارزی و تجاری» و «بی‌توجهی به علم اقتصاد و نظرات کارشناسی» می‌شود.
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی حسن روحانی در دولت دوازدهم، به تازگی گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت «تدبیر و امید» منتشر کرده که در نوع خود حاوی اطلاعات تازه‌ای است. بر این اساس، تقریباً برای اولین بار به طور دقیق مشخص شده که صادرات نفت ایران در سال ۱۳۹۹، کمی بیش از ۱۸ میلیارد دلار بوده است، درآمدی بسیار ناچیز در مقایسه با میانگین دهه‌های اخیر. از آن سو، مقایسه درآمد‌های ارزی دولت‌های اخیر در ایران و میزان رشد «تولید ناخالص داخلی» در دوره مدیریت آنها، نشان می‌دهد که حسن روحانی در توسعه ایران «مردود» شده است.
سیداحمد علم‌الهدی گفت: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری، مقام ولایت و حجت بقیه‌الله است و احساسی حرف نمی‌زند و مبالغه‌گویی ندارد اگر تنفیذ ایشان نباشد ریاست‌جمهوری نامشروع و طاغوت است. این تنفیذ است که به ریاست جمهوری مشروعیت می بخشد و وقتی در آن شاخصه مطرح می‌شود یک مسآله دینی و اعتقادی است.
تحلیل آسیا‌تایمز از سمت و سوی سیاست خارجی دولتِ ابراهیم رئیسی؛

سیاست جدیدِ دولت جدید ایران

پیش‌بینی می‌شود دولت جدید ایران تمرکز خود را از غرب بردارد و روی جنوب جهانی(کشورهای در حال توسعه) و چین و روسیه بگذارد.
بشیری،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد که مردمی بودن، تعامل با نخبگان و شناخت مشکلات مردم باید ویژگی وزرای دولت سیزدهم باشد تا بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.
پرسون گزارش می‌دهد؛

علت واقعی کمبود سرم در کشور چیست؟

مسئولان علت کمبود سرم را افزایش مصرف داروی رمدسیویر به دلیل اوج گیری شیوع کرونا می‌دانند؛ زیرا هر واحد از این دارو با یک واحد سرم تزریق می‌شود.