دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

واکنش دستیار وزیرخارجه به سخنان اخیر زالی؛

آقای نمکی؛ اعتبار 150میلیون دلاری کجا رفت؟!

دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی گفت: یک روز وزارت بهداشت باید به این سوال پاسخ دهد چرا اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری هند را که با تلاش وزارت خارجه برای واردات دارو تخصیص یافت جذب نکرد؟
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم شایسته جایگاه و مقام وزارت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اشاره کرد.
نمکی در جلسه تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی:

جدی نگیریم زیر چرخ کرونا له خواهیم شد!

وزیر بهداشت کرونا را یک پدیده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: همانگونه که طاعون، تعاملات اجتماعی و سیاسی اروپا را تغییر داد، کرونا هم تعاملات جهان را تغییر خواهد داد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه پروتکل‌ها برای ایام عزاداری توسط وزارت بهداشت دو هفته پیش تنظیم شده بود، گفت: امروز نیز مجددا پیشنهادات جدیدی با توجه به شرایط فعلی کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد. مقرر شد در اماکن سربسته و در فضای سربسته مراسمی برگزار نشود، همچنین دسته‌روی در خیابان‌ها ممنوع است.
در بین افراد پیشنهاد شده برای وزارت صمت به نظر می‌رسد هستند افرادی که خصوصیت امین بودن را دارند سیدرضا فاطمی امین، از جمله افراد پاک دست و مورد اعتماد شخص رئیس جمهور است که در سال‌های گذشته از نزدیک با ابراهیم رئیسی همکاری مستقیم داشته و تجربه نسبتا مناسبی نیز در بخش صنعت دارد.
حسین امیر عبداللهیان از دپیلمات‌های شناخته شده وزارت امور خارجه است که همان طور که پیش‌بینی می‌شد از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم جهت کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
حجت‌الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس، فهرست وزرای پیشنهادی ارائه شده به مجلس را احتمالی و غیر رسمی دانست و گفت: امکان دارد تا روز اعلام وصول لیست کابینه، تغییراتی در فهرست ارائه شده ایجاد شود.
رئیس جمهور مقابله و مدیریت بیماری کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و گفت: دولت و همه نهادهای نظام، نیروهای مسلح و همه بخش‌های دیگر باید با تمام وجود پای کار بیایند
با پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین، سیدابراهیم رئیسی، در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری حکم وی در روز دوازدهم مردادماه ازسوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد و او دو روز بعد، یعنی در چهاردهم مرداد در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد و رسما دوران ریاست‌جمهوری خود را به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران آغاز کرد‌.