دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور گفت: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

عدم حمایت دولت روحانی در ریشه کردن ویروس کرونا

نماینده مردم کلیبر در مجلس گفت: در بدو ورود کرونا به کشور دولت روحانی حمایت های ویژه ای را در بحث تخفیف در عوارض، مالیات، اجاره بها انجام نداد و نان آوران خانه را به مشقت انداخت.
هفته گذشته اختلاف رئیسی و مخبر بر سر تعیین وزرای پیشنهادی به پایان رسید و اسامی وزرا به مجلس ارسال و اعلام وصول شد اما به نظر می رسد رئیس جمهور برای دست کم 6 وزیر پیشنهادی نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.
بسیاری از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم کسانی هستند که در یکی از دولت‌های احمدی نژاد دارای سمت بودند و یا از همکاران ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه بودند که این امر باعث تردید مجلس برای دادن رای اعتماد به این افراد شده است.
در روزهای اخیر و پس از اتمــام آخرین نشست علنی مجلس، فهرست وزرای پیشنهادی دولـــت سیزدهم توسط رئیس‌جمهور اعلام شد و روز شنبه هفته گذشته نیز با اعلام رئیس‌مجلس، اعلام وصول شد تا پایانی باشد بر گمانه‌‌زنی‌ها در این خصوص.
برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود؛

شنبه؛ رئیس جمهور به مجلس می رود

نایب رئیس قوه مقننه از حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در جلسه روز شنبه مجلس خبر داد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه دولت بر اساس اصل «ما می‌توانیم» و فرهنگ جهادی در مسیر غلبه بر مشکلات مردم و کشور حرکت می‌کند.گفت: امروز در تهران ۴۹۰ داروخانه و در سطح کشور حدود ۲ هزار داروخانه متولی توزیع داروهای کرونایی هستند.
مشاور کمیسیون برنامه وبودجه در خصوص عملکرد ۵ ماهه بودجه ۱۴۰۰ گفت: دولت آینده نه تنها باید کسری‌های بودجه را وصول کند بلکه باید ۵۴ هزار میلیارد تومان نیز به خزانه بازگرداند. علاوه بر این، هزینه‌های پرسنلی و ضروری که در طی سال پرداخت نشده، در آخر سال تجمیع می‌شود و دولت سیزدهم ناچار به پرداخت آن است.
تحلیلگر مسائل بین المللی گفت واقعیت‌های سیاسی و تحولات افغانستان که تاکنون رخ داده است، نشان می‌دهد ایران، نگاه آینده‌نگرانه و منطقی داشته و از قبل توانسته است سیر روند تحولات در افغانستان را پیش‌بینی کند و برای آن برنامه داشته باشد.
دولت سیزدهم با شعار مبارک رفع تبعیض و فساد ستیزی پا به عرصه وجود نهاد و با توجه به سوابق قضایی درخشان رییس‌جمهور، این ویژگی بیش از سایر ویژگی‌ها از دولت ایشان انتظار می رود. تبعیض و فساد نیز می‌تواند در سطوح مختلف مطرح باشد اما آنچه در این نوشتار مدنظر است، تبعیض و فساد در سطح کلان است.
شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین، در پیامی با تبریک فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی با ایران،‌ اظهار داشته است که آمادگی دارد با تشریک مساعی رئیس جمهور کشورمان، همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را تحکیم کنند.
در دیدار فاطمی امین با هیئت رئیسه اتاق ایران، دیدگاه مشترکی میان وزیر پیشنهادی و نمایندگان بلندپایه بخش خصوصی ایجاد شد و راهبردهای همکاری نیز مورد توافق قرار گرفت.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از حضور وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری و آموزش و پرورش در نشست فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس یازدهم خبر داد.
افــراد منتخب کابینــه باید با اهداف و وعده‌های رئیس‌جمهــور همخــوانی داشته باشند و برداشت اولیه از لیست وزرای پیشنهادی این است که تا حدودی سهم‌خواهی انجام گرفته و باور دارم آقای رئیس‌جمهور نظرشان روی برخی وزارتخانه‌ها افراد دیگری بوده است.