دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در تماس تلفنی با استاندار کرمان در پی وقوع زلزله در یزدانشهر زرند؛

وزیر کشور دستور بازدید از مناطق زلزله زده را صادر کرد

احمد وحیدی وزیر کشور، شامگاه شنبه در تماس تلفنی با استاندار کرمان ضمن دریافت آخرین جزئیات منطقه زلزله زده یزدانشهر زرند دستور بازدید از محل حادثه را صادر کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس گفت: روحانی نه تنها سفرهای استانی را مورد توجه قرار نمی‌داد، بلکه فرصت دیدار را به وزرای خودش هم نمی‌داد و بارها وزرای وی گلایه می‌کردند که نمی‌توانند با روحانی ملاقات کنند.
معاون اول رییس جمهور بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه‌تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان امسال تاکید کرد.
معاون اجرایی رییس‌ جمهوری از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری به استان اردبیل در اواخر هفته جاری خبر داد.
در مقایسه با عملکرد آذری جهرمی؛

بالا رفتن تعرفه های ایرانسل در دولت جدید

بالا رفتن تعرفه های اینترنت آن هم به صورت چراغ خاموش، از مواردیست که هموطنانمان به آن عادت دارند و با دلخوری از آن رد می شوند. موردی که در زمان وزارت آذری جهرمی، به خوبی پیگیری و نتیجه آن به مردم اطلاع داده شد. حال باید ببینیم بدون آذری جهرمی هم این پیگیری ها ادامه دارد یا خیر!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و سازمان ها در حوزه‌های مختلف و زیرمجموعه وزارت رفاه موظف به اجرای وظایف خود در قبال معلولان خواهند بود گفت: در صورت اهمال در انجام وظایف خود این دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
معاون اول رئیس جمهور مصوبات «تعیین رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور»،« انتصاب مدیرعامل شرکت راه آهن»و «تعیین اعضای جدید شورای عالی بورس» «اصلاح آیین‌نامه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس» را ابلاغ کرد.
رئیس جمهور در دیدار رئیس جدید رسانه ملی؛

صدا و سیما باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین مسائل و مشکلات مردم و بیان دیدگاه‌های مسئولان کشور، گفت: صدا و سیما باید پل ارتباطی بین دولت و دیگر مسئولان کشور با مردم باشد.
رئیس جمهور با تاکیدبر اینکه عادی‌انگاری می‌تواند تبعات خطرناکی داشته باشد گفت: از مردم تقاضا می‌کنم در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم با دقت رعایت کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت، مهار تورم و افزایش سطح رفاه است که کارمندان نیز باید کمک کنند با افزایش پلکانی حقوق، در پرداخت حقوق‌ها عدالت ایجاد شود.
تصمیم گیری‌ها در بعد کلان در کشور ما با کش و قوس‌های فراوانی رو به رو است. در واقع هر تصمیمی که قرار است اتخاذ شود باید از هفت خوان رستم عبور کند و در نهایت هم چیزی که به تصویب می‌رسد کمتر شباهتی به طرح اولیه دارد. شاید بخش زیادی از این موضوع تحت تاثیر شورا‌های عالی مختلفی است که دست اندر کار تصمیم‌گیری در بعد کلان در کشور هستند.
محرمانه تلقی کردن ثروت مسوولان و مجرمانه شدن افشای آن چه پیامی دارد؟ روشن است که باز کردن این گلوگاه و باز شدن راه فساد تنها نتیجه‌ای است که از آن می‌توان گرفت. اصولا چه اشکالی دارد که تمامی ثروت افراد آشکار باشد، اگر این ثروت مشروع باشد؟ حتی اگر مشروع هم باشد ولی کسی از آن اطلاع نداشته باشد راه را بر ریاکاری باز می‌کند.
در واکنش به سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت؛

دولت پیگیر تصمیمات اتخاذ شده باشد، امید مردم به یاس مبدل نشود!

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا دولتمردان بتوانند با توجه به مشاهدات عینی خود تصمیمات لازم را برای حل مشکلات اتخاذ کنند.
وزیر نیرو گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در این دوره انتقال آب فلات مرکزی و استان‌هایی است که فاقد آب مطمئن به‌ویژه بخش صنعت و شرب هستند. یکی از این راهکارها تامین این آب از دریای خلیج فارس است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: : امروز خیلی‌ از معلم‌ها و بسیاری از سازمان‌ها حرف حساب در مورد حقوق‌ها دارند که باید شنیده شود و باید بر اساس آن‌ها بین دولت و مجلس یک همکاری وجود داشته باشد که هم کار کارشناسی انجام دهند و هم بودجه را ببندند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید مشکلات مردم مناطق مختلف را از نزدیک دید و لمس و برای گره گشایی تلاش کرد. در دولت سیزدهم اینگونه نیست که دیواری بین مردم و مسئولان کشیده شود.