دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ناگزیر به طراحی جدید در ساختار بودجه هستیم که در این طراحی جدید مجلس باید حتما حضور و مشارکت داشته باشد تا بتوانیم با ریشه یابی جدید مشکلات و ارائه راه حل‌های اساسی یک بار اصلاحات اساسی انجام داده و مشکلات را حل کنیم.
رئیس جمهور در دومین گفتگوی تلویزیونی با مردم:

از همه دعوت می کنم واکسن بزنند/ هدف ما اقناع است نه اجبار

رئیس‌ جمهورگفت: تصریح کرد: از همه کسانی که واکسن نزده اند دعوت میکنم واکسن بزنند. همه مردم باید توجیه شوند تا اقناع شوند تا واکسن بزنند. هدف ما اقناع است تا اجبار.
معاون اقتصادی رئیس جمهو در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: تهران و کاراکاس ثابت کردند که اراده ملت‌ها بالاتر از اراده ابرقدرت‌هاست و همکاری دو کشور می‌تواند الگویی برای کشور‌های دوست باشد.
سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان امشب بعد از خبر ۲۱ شبکه یک سیما در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن می گوید.
به نظر می‌رسد منتقدان دولت حسن روحانی، حالا فهمیده‌اند که اداره کشور با شرایط فعلی چقدر سخت و جانکاه است. آنهایی که فکر می‌کردند، سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد حالا مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند! اقتصادی که به صورت دستوری به سامان نمی‌رسد و باید برای آن نقشه راه مشخصی داشت.
چند روز اخیر یکسری اتفاقات افتاد که نشان داد دولت سیزدهم اولا، نوعی سامان و وحدت لازم را در زمینه سیاست خارجی ندارد. دوما، روش دقیقی برای مقدمه‌چینی مذاکرات آینده در پیش نگرفته است. تحلیل و فرضیه‌ام را از گزارش سازمان مدیریت و بودجه دولت شروع می‌کنم. گزارشی که داده شد، نوعی فاجعه‌سازی پوپولیستی بود به‌گونه‌ای که توان چانه‌زنی ایران را در شرایط کنونی تضعیف خواهد کرد، مگر اینکه دولت گزارش واقع‌گرایانه‌ای را ارائه دهد.
رئیس جمهور روابط با کشور ونزوئلا را دوستانه و رو به توسعه توصیف کرد و گفت:آمریکای لاتین بخصوص ونزوئلا جزو اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و ما مصمم هستیم روابط خود را با این کشور‌ها توسعه دهیم.
دولت سیزدهم هنوز بازه زمانی صد روزه نخستش را پشت‌سر نگذاشته و امشب ابراهیم رییسی در حالی برای دومین‌بار در قامت رییس‌جمهوری از طریق آنتن زنده شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی با شهروندان ایرانی سخن می‌گوید که درست 120 روز از اعلام رسمی پیروزی‌اش در آن انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدای اصلی محافظه‌کاران، 74 روز از برگزاری نخستین نشست هیات دولت دوازدهم به ریاست او و البته تنها 52 روز از برگزاری نخستین نشست هیات دولت سیزدهم به ریاست او می‌گذرد.
نهادهای مسئول بر هزینه مراسم تودیع و معارفه نظارت کنند؛

بازار داغ انتصابات

این روزها به واسطه تغییر مدیر ارشد اجرایی دولت و شهرداری ها حرکت کاروان مدیران میانی با تفکرات جدید مدیران ارشد نیز آغاز شده و سیل تغییر و تحول در شهرداری ها، فرمانداری ها، استانداری ها و وزارت خانه ها شروع شده است.
رئیس جمهور ضمن اینکه از استانداران خواست تا امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند، گفت: هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی آب تشکیل شود.
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پرسون:

مهم‌ترین رکن بهبود اوضاع کشور، اعتماد بین مردم و حاکمیت است

مهم‌ترین سنگ بنای نظام ما جمهوریت ما است یعنی مسئولین باید از مردم و برای مردم باشند. دولت باید با مردم، در کنار مردم و در میان مردم باشد و هر مسئولی در هر کجای ایران و با هر مسئولیتی، باید بتواند در مرحله اجرا این نقش خود را به خوبی ایفا کند.
خداوند در قرآن می‌فرماید پس به آن بندگانم بشارت ده که سخنان گوناگون را می‌شنوند و از بهترین آنها پیروی می‌کنند. متأسفانه یکی از مشکلات یا بیماری‌های مزمن جامعه ما حذف و کنارگذاشتن بسیاری از فکرها، نظرات و دیدگاه‌های راهگشا یا حذف نیروهایی است که با گرایش سیاسی و جناحی دولتمردان همخوانی ندارند.
نماینده مردم سنندج در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: باید به این منطقه بیایید تا ببینید صنعت در کردستان نامی بیگانه به درازای تاریخ دولت‌ها بوده و حجم بالای دست‌فروشی در این استان، یکی دیگر از میراث‌های دولت قبل است.
الهیان در تذکر شفاهی عنوان کرد؛

چرا دولت در واکسیناسیون دانش‌آموزان هُول است؟

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند، نباید شتابزده در واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال اقدام شود گفت: دولت باید پاسخ دهد که آیا اسناد بالینی تأیید واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است؟