دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با اینکه عملکرد سه‌ماهه رئیس‌جمهور، جوانه‌های اعتماد و امید را در افکار عمومی بارور کرده است اما برخی مدعیان اصلاحات، با حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی، دست به عقده‌گشایی علیه دولت سیزدهم می‌زنند.
چند روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر آنکه ایران و کره‌شمالی همچنان در لیست سیاه FATF قرار دارند. این خبر باعث شد بار دیگر سرنوشت FATF در ایران محل بحث قرار گیرد؛ اینکه تکلیف چه خواهد شد؟ آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر آن را بررسی می‌کند یا نه؟ محمد صدر، از اعضای مجمع تشخیص مصلح نظام، روز گذشته درباره این موضوع گفت: ««مدتی است که این لایحه در دستور کار نیست و از زمان طرح دوباره مسئله در دستور کار قرار نگرفته است. برای این امر دولت باید بخواهد تا دوباره لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود».
رئیسی در دیدار سفیر جدید قبرس مطرح کرد؛

قابلیت گسترش روابط ایران و قبرس در حوزه‌های اقتصادی و تجاری

رئیس‌جمهور گفت: روابط ایران و قبرس در مرحله‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد و امیدوارم با فعالیت سفیر جدید این کشور در ایران، این روابط به سطح قابل قبولی برسد.
رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.
رئیسی در دیدار سفیر جدید بلژیک عنوان کرد؛

کشورهای اروپایی هم در برجام بدعهدی کردند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
آنچه در مراسم معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی رخ داد مایه تأسف است، هر چند نشان داد که نگاه امنیتی و نظامی در انتصابات چگونه می‌تواند در محافل عمومی خودنمایی کند تا جایی که از آن به‌عنوان اقدام بی‌سابقه یاد شود.
رئیسی در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی و تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک:

توجه به ورزش، سلامت و نشاط جامعه را تضمین می‌کند

رئیس جمهور گفت: در کنار ورزش پهلوانی باید به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز توجه شود و جوانان و ورزشکاران کشور با همت پولادین خود می‌توانند در این عرصه در دنیا نام‌آور باشند.
رئیس جمهور گفت: ما به آنچه تعهد کردیم پایبند هستیم اما آمریکا و اروپایی‌ها دچار بحران در تصمیم‌گیری هستند.
وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی؛

در نظام جمهوری اسلامی، مسئول از سیلی و توهین‌ نمی هراسد

وزیر کشور گفت: مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی هراسد.
وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی؛

به کوری چشم دشمنان، ملت ایران با اقتدار از همه پیچ‌ها عبور خواهد کرد

وزیر کشور با اشاره به ایستادگی و تسلیم‌ناپذیری مردم کشورمان گفت: با لطف خدا در این شرایط پیچیده، سخت و توطئه‌آمیز دشمن، با اقتدار از همه پیچ‌ها عبور می‌کنیم.