دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.
رییس جمهور گفت: مشکلات معیشتی نباید ما را از توجه به مسایل اساسی فرهنگ باز بدارد. مشکلات بانوان و مسأله نهاد خانواده باید مورد تاکید قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرها درباره سکته قلبی عزت الله ضرغامی را تکذیب کرد.
زئیس حمهور گفت: اردبیل قطب کشاورزی است و ظرفیت های اب، خاک حاصلخیز و هوای مناسب دارد و می توان در سال سه تا چهار بار محصول برداشت کرد. باید به این استان توجه شود و صنایع تبدیلی و چرخه ارزش افزوده را دنبال کرد که اینها از برنامه های دولت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای رئیس جمهور و هیئت وزیران پس از یک دوران رخوت مدیریت و عدم تصمیم گیری در میدان و تصمیم گیری در کنار مردم انجام می‌شود که قطعا با توجه به حضور میدانی اثرات مثبت فراوانی خواهد داشت.
رییس‌جمهوری با اشاره به انتظارات مردم و جوانان انقلابی از دولت سیزدهم، گفت: «انتظار مردم این نیست که ما یک دوره مدیریت صرفا اداری را طی کنیم، بلکه انتظار دارند عقب‌ماندگی‌های گذشته در این دولت جبران شود.»
رئیس‌جمهور گفت:مردم باید درباره تامین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته و چه ناشی از سوءاستفاده فرصت‌طلبان باشد، بادی پیگیری شود.
رئیس جمهور با تاکید بر تلاش برای ارتقای فرهنگی جامعه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با نگاه و اقدامات تحولی در مسیری قرار بگیرد که راه‌حل‌های عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات کلان فرهنگی ارائه دهد.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ضمن اشاره به نقش مهم سازمان هواشناسی در امنیت پایدار به‌ویژه در حوزه حمل و نقل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از خسارات احتمالی برخی پدیده‌های طبیعی، گفت: اگر این زمینه وجود دارد که سازمان هواشناسی زیرساخت پیشرفت در حوزه‌های مختلف باشد، وضع فعلی آن با وضع مطلوب فاصله دارد.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیم گیری شد؛

ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی، درباره ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران بحث و تصمیم‌گیری شد.
تعلیم‌ و تربیت از پرسشگری آغاز می‌شود و پرسش‌کردن شروع تفکر و آگاهی است. پایه و اساس هر اکتشافی یک پرسش اساسی و بنیادی است و پرسشگری از مهارت‌های مؤثری است که به کیفیت فرایند یادگیری و یاددهی می‌انجامد.