دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صورت گرفت؛

اعلام روزانه قیمت اقلام خوراکی از طریق رسانه‌ها

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور برگزار و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی گزارش‌های جداگانه‌ای از تلاش برای تنظیم بازار و قیمت کالاها ارائه کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار بورس در کشور ما بازار مستقلی نیست و تحت تأثیر سیاست های اقتصادی دولت در بازار پول و سرمایه است، تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود، مشکلات بازار بورس حل نمی‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به صورت مشخص اعلام کند که چه برنامه‌هایی در حوزه اقتصادی دارد و باید بسته‌های اقتصادی خود را روشن کند.
نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر اساس اسناد خزانه از مهرماه تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان اوراق توسط دولت به فروش رسیده و دولت در مورد انتشار اوراق گزارش دروغ ندهد.
حجت‌اله عبدالملکی به جزئیات نشست مشترک با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اشاره کرد و گفت:‌ در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون معلولین اعتبارات لازم در نظر گرفته می‌شود.
جناب آقــای رئیس جمهــور، جنابعالــی در جلسه مورخ ۱۲ آبان ماه جاری هیات دولت نسبت به چگونگی انتصاب‌ها در سطوح مدیریتی‌، هشدار دادید آن‌هم در شرایطی که در اصل پنجم از اصول دوازده‌گانه‌ای که در روزهای آغازین مسئولیت خود به صراحت پایبندی خویش را به شایسته گزینی‌، انتصاب مدیران کارآمد و فساد ستیز اعلام کردید.
رئیس جمهور با تشکر از تلاش تیم اقتصادی دولت برای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به تاکیدات رهبری براساس اصلاح ساختار بودجه، تدوین شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهد فقدان آینده‌نگری در کنار آینده‌فروشی در دولت روحانی بودیم به طوری که ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.
کسری شدید بودجه و چگونگی جبران آن، این روزها دغدغه بسیاری از کارشناسان شده است؛ آن هم در شرایطی که نه درآمد نفتی وجود دارد و نه امکان افزایش درآمد مالیاتی و گمرکی و سایر درآمدها. این در حالی است که دولت ماهانه حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. در عین حال، دولت در بخش‌های یارانه‌ای تعهداتی دارد که باید ماه به ماه ادا کند و در کنار آن، زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که احتمال دارد به تعهدات یارانه‌ای دولت اضافه شود؛ آن‌طور که محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت اعلام کرده و از خبرهای خوش در آذرماه سخن گفته است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به طرح شبهات مختلف در رسانه‌ها از جمله موضوع توجه بعضی از وزرا نسبت به انتصاب بستگان خود، گفت: وزرا و مسئولان اجرایی به خبرسازی و ادعاهای کذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنیت منفی در جامعه بوجود آید.
وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز در کشور حدود ۳۶ هزار دهیاری و بیش از ۱۳۰۰ شهرداری داریم، گفت: این دو مجموعه دهیاری و شهرداری نیازمند نظارت هوشمندانه‌تر است و باید مستمراً اطمینان کافی از سلامت این مجموعه‌ها حاصل باشد.