دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

کدام وزیر رئیسی زیر تیغ استیضاح می رود؟

تشدید خط و نشان های بهارستان

انتقادات مجلس از عملکرد دولتمردان آنقدر بالا گرفته است که این روزها تهدید به استیضاح برخی وزرا از زبان نمایندگان شنیده می شود.
رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری برگزار شود که باید دستگاه‌های مسئول اجرای آن را پیگیری کنند.
اگر تا زمانی تصمیم‌های سیاسی و تیم فرهنگی دولت‌ها زیر ذره‌بین رسانه‌ها و مردم قرار داشت، امروز و حداقل در دو دوره ریاست‌جمهوری پیشین و نخستین دوره ریاست‌جمهوری فعلی این تیم اقتصادی است که نوک حمله تیم دولت را تشکیل می‌دهد.
آیت الله رئیسی در جلسه کارگروه ملی زیارت در مشهد مقدس:

باید زمینه زیارت ارزان و آسان مردم فراهم شود

سید ابراهیم رئیسی در این جلسه اظهارداشت: تمایل قلوب مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه اطهار علیه السلام را یک گرایش اعتقادی و عمیق فرهنگی باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم را فراهم شود.
وزیر کشور بیان کرد: خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان زحمتکش به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه های کشاورزان که پر شده است مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست نزدیک همان چاه، چاه دیگر حفر شود.
رئیس جمهور در حاشیه حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام؛

پیام شهدا خدمت خالصانه به مردم است

رئیس جمهور پیام شهدا را خدمت خالصانه به مردم، دشمن شناسی و عبودیت پروردگار متعال برشمرد و گفت: به برکت خون شهیدان، آینده کشور بسیار امیدوار کننده و درخشان است.

کسری بودجه به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور در سال‎‌های اخیر همواره مورد توجه کارشناسان و تصمیم‌گیران قرار گرفته است. شرایط تحریمی و کاهش بی‌سابقه فروش نفت در دهه 90، تحقق بخش درخور توجهی از درآمدهای دولتی را با مشکل مواجه کرده است، اما از سوی دیگر مصارف و هزینه‌ها با توجه به تورم روزافزون، افزایش می‌یابد.
اشتباه لفظی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سخنرانی مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی تهران که دیروز برگزار شد، در فضای مجازی بازتاب یافت.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحصی درمورد دوتابعیتی ها انجام شد و مجلس رای داد که ۷۰ نفر از مسئولین و مقامات پرونده دوتابعیتی دارند بعضی از افراد اقامت دائم داشتند و برخی اقامت موقت که آقای روحانی در راس آنها قرار داشت.
سخنگوی دولت گفت: تب و تاب مردمی گویای این است که با گذشت دو سال از شهادت «سردار دل­ها» حزن و دل­تنگی کمتر که نشده هیچ، غلیان بیشتری هم در جان همه ایرانیان و آزادی­خواهان غیرایرانی انداخته است. خود مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند.
رییس جمهور در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی :

مکتب سردار سلیمانی نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک

رییس جمهوری گفت: اگر شخصیت یک‌ فرد بسیار توسعه یافت دیگر فقط یک فرد حقیقی نیست، بلکه توسعه وجودی، او را شخصیتی می‌کند که به عنوان یک ملت و یک مکتب از او یاد می‌شود و این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک.
دیروز تذکرات بهارستان‌نشینان به دولت سیزدهم با 36 تذکر کتبی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا، رکورددار شد. البته گزارش صدروزگی شروع به کار دولت طبق آماری که منتشر شده بود، نشان می‌دهد حداقل 255 سؤال از سوی نمایندگان از دولت طرح شده و همچنان این روند ادامه‌دار بوده است.