دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت برای اصلاحات بنیادین اقتصادی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد: حمایت از نوآوری و تولیدات خلاقانه و بازتوزیع کارامد منابع کشور از مهمترین رویکرد‌های دولت برای رسیدن به اهداف خود می‌باشد.
شنیده‌ها حاکی از این است رئیس جمهور قصد دارد برای بهبود اوضاع در وزارت اقتصاد تغییراتی در این کابینه اعمال کند و خاندوزی را عزل نماید.
متن کامل نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات در رابطه با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که طبق شنیده‌ها مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی نیز بوده، منتشر شده؛ متنی که نشانگر مواضع دولت سیزدهم در رابطه با مسئله ساماندهی فضای مجازی و طرح صیانت کاربران از فضای مجازی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین نشدن هزینه افزایش حقوق و ضرایب کارکنان و هیئت علمی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها از درآمدهای اختصاصی خبر داد، موضوعی که در صورت جبران از منابع عمومی منجر به تشدید کسری بودجه می‌شود.
وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین شده است.
در این رکود وحشتناک اقتصادی، افزایش مالیات ها معنایی جز شلیک مستقیم به کسب و کارها ندارد، شلیکی که منجر به رکود، ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و افزایش بی سابقه تعداد بیکاران و تشدید نارضایتی عمومی و نهایتاً شکل گیری بحران های امنیتی و سیاسی خواهد شد...باید از نویسندگان بودجه پرسید این عدد تخیلی را از کجا آورده اید؟ دوربین مخفی است؟ شوخی می کنید؟ ماموریت دارد مردم را عاصی کنید یا چه؟!
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

گرانی اقلام دارویی به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد

رئیس جمهور گفت: پرهیز از اجتماعات و رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در مراکز مذهبی از جمله حرم‌های مطهر، حسینیه‌ها و مساجد ضروری است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: عصبانیت انگلیس از اقتدار ایران، قابل درک است.
«امروز وظیفه همه ما آن است که آن‌قدر با صمیمیت و دلسوزی کار کنیم که گره‌ها از زندگی مردم باز شود؛ راه دیگری نداریم. اگر امروز که مردم نسبت به حل مشکلات امیدوار شده‌اند، این اتفاق نیفتد دیگر چه زمانی مشکلات حل خواهد شد؟». این را ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار نمایندگان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، بوشهر و فارس گفته است.
رئیس جمهوربا صدور پیامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همه‌ی مسیحیان جهان، این ولادت پربرکت را فرصتی جهت تکریم حضرت مریم و در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت دانست.
جعل اخبار و تحریف نظرات برخی چهره‌های دولتی برای دامن زدن به تنش‌های اقتصادی در حالی به مهمترین محور تخریب دولت تبدیل شده که پیش از این رییس‌جمهور تاکید کرده‌ بود اطلاع‌رسانی رسمی دولت تنها از سوی سخنگو و اطلاعات اقتصادی هم از طریق معاون اول به عنوان فرمانده اقتصادی کشور انجام می‌شود.