دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با اشاره اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی از جایگاه و رسالت بزرگ والایی برخوردار است، گفت: امروز مأموریت اصلی و محوری همه دستگاه های کشور ایجاد تحول و تلاش در جهت تبیین دستاوردها در راستای نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه برقراری و تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است، گفت: در دوره جدید، توسعه همه‌جانبه سطح همکاری با کشورهای آفریقایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی با قوت پیگیری خواهد شد.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

مهار رشد اجاره بها در دستور کار دولت

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد سه موضوع مهم و تعیین کننده در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصولاً سیاست‌ها در جمهوری اسلامی با اولویت منطقه‌ای بوده است، گفت: البته این به معنای بی‌توجهی به روابط بین‌ المللی نیست و جمهوری اسلامی اصلا به دنبال دورشدن از فضای بین‌المللی نیست؛ چرا که باید در معادلات جهانی حتما حضوری قوی داشته باشد.
معاون امور زنان رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امام خمینی زمینه بروز توانمندی را برای همه زنان فراهم کرد، گفت: ما نیازمند چنین نگاهی هستیم که ضمن اینکه نقش و جایگاه واقعی زن در خانواده را بشناسد، در شرایط بحرانی جمعیت، از فعالیت‌های زنان در عرصه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی حمایت کند.
رئیس جمهور گفت: تحصیل، ورزش و اشتغال زنان، تحکیم خانواده، زنان سرپرست خانواده برای دولت مهم هستند. مشاوره های ازدواج، طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود.
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

تاثیر و اهمیت تزریق واکسن کرونا و دریافت دوز سوم تبیین شود

رئیس جمهور تلاش و فداکاری‌های انجام شده در مقابله با بیماری کرونا و کاهش قابل توجه شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بر ضرورت حفظ، صیانت و بهبود هر چه بیشتر وضعیت بهداشتی موجود تاکید کرد.
رئیس جمهوری بیان کرد: در حوزه مسایل تجاری بر رفع موانع تجاری و جهش تجارت بین دو کشور توافق شد. در حال حاضر سطح تعاملات تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست، لذا دو کشور توافق کردند در گام اول تعاملات تجاری فیمابین را به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهند.
رئیس جمهور کشورمان در جریان برنامه‌های سفر خود به روسیه، با حضور در دومای روسیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال "تعامل حداکثری" با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمان خود است، گفت: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏ها و شکل‏‌دهی فزاینده به یک "جامعه‌‏ جهانی متمدن" است.