دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

رقم دقیق سود سهام عدالت مشخص شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس این است که حدود ٥٥٠ هزار تومان سود به ازای هر یک از دارندگان سهام عدالت و تا قبل از پایان سال ١٤٠٠ پرداخت شود.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه جدید اومیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال و انجام شود.
رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اصلاحات انجام شده در برخی از بندهای لایحه بودجه ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه شنبه شب به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و مهم ترین موضوعات اقتصادی کشور از جمله مدیریت بازار کالاهای اساسی و اقلام خوراکی را مورد بررسی قرار داد.
پیرو تأکید و دعوت چندباره رئیس‌جمهور برای معرفی مصادیق انتصابات «فامیلی» و «اتوبوسی» در دولت جهت صدور دستور «رسیدگی» و «پیگیری»، بخشی از انتصابات دولتی رسانه‌ای شده که در مظان اتهام «فامیلی» یا «اتوبوسی» بودن قرار دارند، در دو جدول ذیل مشخص شده است.
رئیس جمهور و هیات دولت در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
سخنگوی دولت در صفحه توئیتری خود با تقدیر از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشت:سازمان صداوسیما در نهضت ⁧ آزادسازی سواحل ⁩ پیش‌قدم شد.
فرارسیدن سال نو چینی به رئیس جمهوری خلق چین اظهار خرسندی کرد که در آغاز سال جدید، روابط دو ملت وارد دومین پنجاه سال روابط دیپلماتیک و اعلام اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله شده است.
سخنگوی دولت از عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان‌خصوصی سازی به‌طور جدی پیگیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه هستند.
ویدئویی از گفتگوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با یک کارآفرین در حاشیه سفر استانی به گیلان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که وی در پاسخ به بیان دغدغه‌ها و مشکلات یک تولیدکننده می‌گوید: «ناهار دادن به شما؟!»
وزیر کشور گفت: گاهی اوقات دشمنان تلاش دارند که با دروغ‌پراکنی، افکار عمومی را منحرف و فضا را ناامن جلوه بدهند اما همواره نیروهای نظامی و انتظامی هوشیار و با همدلی و همراهی مردم، صحنه‌هایی به‌یادماندنی و ماندگار خلق می‌کنند.
«بانیان وضع موجود» و «مدیران جوان، انقلابی و تحول‌خواه»؛ این دو، کلید‌واژه‌هایی هستند که رئیس‌جمهور در آخرین سفر استانی خود که به گیلان سفر کرده بود، از آنها استفاده کرد تا تلویحا مشخص شود تغییر مدیران در دولت او نیز به شکل «اتوبوسی» است.
با گذشت پنج ماه از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، روند تغییر استانداران با شیب ملایمی انجام شده تا نمایندگان عالی دولت در استان‌ها با سرعت و قدرت به همگام کردن سیاست‌های دولت در استان‌ها پرداخته و به رشد و تعالی همه جانبه کشور کمک کنند.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ضرب‌الاجل ۲۰ روزه آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده، گفت: بعید می‌دانم دستگاه‌های دولتی از اجرای این دستور استنکاف کنند، اما چنانچه دستگاهی همراهی لازم را نداشته باشد، برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.