دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

احمد وحیدی، وزیر کشور به دعوت رسمی شیخ راشد احمد وزیر کشور پاکستان، در راس هیاتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی به منظور همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی وارد اسلام آباد شد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف حادثه حمله به مسابقه فوتبال در شهر چوار استان ایلام در سال ۱۳۶۵، اظهار داشت: اگر رشادت شهدا در دیگر نقاط دنیا اتفاق می‌افتاد، صد‌ها فیلم و کتاب برای آن ساخته می‌شد، باید از این مساله غفلت‌زدایی کرد.
شاید هم به خاطر این باشد که در این 43 سال آن قدر آدم اهل حرف و سخن از مضامین مختلف استفاده کرده‌اند که به لحاظ گفتمانی نکته‌ای برای آقای رییسی باقی نمانده است و به قول ملا محمد فضولی شاعر قرن دهم هجری: یارانِ گذشته بس که کردند تاراج عبارت و معانی/ شد تنگ، فضای نظم بر ما، فریاد ز سبقتِ زمانی! البته اگر هم این باشد بهتر است تلفیقی از مضامین گذشته را تکرار کنند نه عین جملۀ دیگری را چون تکرار آنچه آقای قالیباف در 25 آبان 99 گفته یا آقای شمخانی در توییت تابستان خود نوشته یا آقای محسن رضایی در انتخابات وعده داده لطفی ندارد و قرار بود روحانیون گفتمان سازی کنند نه آن که عبارات فرماندهان را تکرار کنند.
رئیسی در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب:

هاضمه انقلاب اسلامی ظلم نمی‌پذیرد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم توانای ایران و به دست امام عظیم‌الشأن صورت گرفت.
انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب‌های بزرگ و عجیبی است که نه‌تنها در چارچوب بسیاری از نظریه‌ها و فرمول‌ها قابل تبیین نیست و نظریه‌های زیادی را بی‌اعتبار کرده است؛ بلکه برای خیلی‌ها قابل تصور هم نبود.

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۳۸۸ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
زمانی که در دولت روحانی پس از 12سال مذاکره ایران و قدرت‌‌های جهان به توافقی مشترک تحت عنوان برجام رسیدند و به واسطه آن بخشی از تحریم‌های ایران لغو شد بسیاری از داخل موضع مخالف گرفتند و توافق میان ایران و کشورهای 1+5 را تخطئه و تخریب کردند، خیانت به کشور خواندند و به تیم مذاکره هسته‌ای وقت که مقام معظم رهبری آنها را امین، صادق، شجاع و دلسوز خوانده بودند برچسب‌هایی چون خائن، سازشگر و غرب‌گرا زدند.
دبیر شورای نگهبان گفت: فشار اقتصادی که بر بخش ضعیف جامعه وارد می‌شود از معضلاتی است که باید برای آن چاره اندیشی فوری صورت گیرد، اما حقیقت این است که مردم با روحیه انقلابی در صحنه هستند و پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.