دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیسی شرکت‌های دانش‌بنیان را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: این شرکت‌ها نباید منتظر وقت ملاقات با مسوولان باشند، بلکه این مسوولان و نهادها هستند که باید به سراغ این شرکت‌ها بروند. بر همین اساس ضروری است که در هر کدام از وزارتخانه ها، یک معاونت مشخصا انجام این مسوولیت را بر عهده بگیرد.
رسانه در جایگاهِ مدعیِ بازتاب دهندگیِ افکار، اندیشه ها و نظراتِ مردمی است که بی واسطه می خواهند با حاکمان و حکمرانان گفت و گو کنند فلذا نقد منعکس شده در رسانه نیز می تواند بخشی از همان دیدگاه ها و آراء و نظرات باشد.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در منطقه، همه دوستان آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که ارتباط با این کشور، راه نجات نیست و کاهش ارتباط کشور‌های منطقه با آمریکا تحولاتی را در جوامع منطقه به وجود خواهد آورد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما چشم به بیگانه نداریم، ارتباط با همه را می‌پسندیم اما هرگز منتظر نمی‌شویم دیگران بیاییند و گره‌ای از گره‌های ما را بگشایند. تجربه نشان داده و از پیشینیان نیز عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم. آنها گرهی از هیچکس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود. اعتماد ما به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور است.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: قطعا آنچه در سفر استانی مصوب می‌شود، اعتبار مورد نظر آن در اولین فرصت به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود و بنابراین مدیران باید حداکثر بهره‌برداری را از آن داشته باشند.
سفر هیئت دولت در سال جدید به استان خراسان رضوی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد اما باید دید آمار ارائه شده از عملکرد ها در دستگاههای اجرایی تا چه میزان دقیق بوده و صحت دارد.
معاون رئیس‌جمهور گفت: به‌کارگیری ظرفیت مردم در تمام حوزه‌ها، زمینه‌ ساز موفقیت و توفیق در انجام امور است؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم مردم را در بحث گردشگری به صحنه بیاوریم که باید وزارت میراث و همچنین سایر دستگاه‌ها با مدیریت صحیح این عقب‌ماندگی در بخش گردشگری کشور را جبران کنند.