دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

کیهان با حمله به منتقدان دولت سیزدهم نوشت: جریان اصلاح‌طلب به‌عنوان بانیان کارنامه دولت روحانی و عاملان مشکلات فعلی، با پاک کردن صورت‌مسئله، بجای عذرخواهی از مردم، با بی‌اخلاقی ژست طلبکار به خود گرفته است.
حدود هشت ماه از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رییسی می‌گذرد و در این مدت یک ویژگی ابراهیم رییسی نظر مردم و کارشناسان را به خود جلب کرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز به رغم خواست دشمنان و با تکیه بر اراده‌های پولادین دانشمندان هسته‌ای صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و از آن مهم‌تر اینکه این صنعت در کشورمان بومی شده است.
همیشه میان سیاستمداران قدری از بزرگنمایی نسبت به عملکرد یا وعده‌های خود و کوچک‌انگاری نسبت به کارنامه رقیب وجود دارد. بخشی از این رفتار کارکرد تبلیغاتی دارد. ولی مثل هر تبلیغ دیگر اگر بیش از اندازه از واقعیت دور شود، نتیجه معکوس و منفی خواهد داشت.
اگرچه با روی‌کارآمدن رئیسی این باور شکل گرفته بود که ذیل تحقق پروژه یکدست‌سازی قدرت، عملا گسل جریانات سیاسی با دولت جدید یا صفر خواهد شد یا به حداقل ممکن خواهد رسید؛ اما شواهد و قرائن به‌خصوص در روزها و هفته‌های اخیر حکایت از آن دارد که حامیان دیروز دولت سیزدهم و شخص رئیسی در زاویه معناداری با او قرار گرفته‌اند.
سخنگوی دولت در نشست خبری:

ارز ترجیحی حذف نشده

بهادری جهرمی تاکید کرد: ارز ترجیحی حذف نشده و تولیدکننده‌ها و مراکز برای دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت دغدغه اصلی دولت ، به رغم تنگناهای اقتصادی که وجود دارد، رفع مشکلات مردم است دولت تلاش دارد تا با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ۴ ساله برای رفع مشکلات یک سلسله اقدامات انجام دهد.


وزیر کشور امروز از خط مترو کرج بازدید کرد و با اشاره به اختلافات پیمانکار و کارفرما در این پروژه گفت: پیمانکار این خط تجهیزاتی را از خارج کشور وارد کرده بود و این در حالی است که توان ساخت این تجهیزات در داخل وجود داشت؛ به همین دلیل وزارت صمت به درستی ایراداتی را نسبت به این موضوع گرفته و باید این مساله حل شود.
احمد وحیدی درباره اقدام اخیر تروریستی در حرم رضوی و مجروح شدن دو طلبه و شهادت حجت‌الاسلام اصلانی، گفت: این یک عملیات تروریستی بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمتگزار مردم اتفاق افتاد.
تصمیم‌های شبانه «اتاق های فکر» برای اجرا به وزرا ابلاغ می‌شود

افشاگری قطب‌آبادی درباره پشت پرده دولت رئیسی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: معتقدم دود مماشات زیاد مجلس و هیات رئیسه با دولت و تن ندادن به استیضاح وزرای ناکارآمد، نهایتا، به چشم مردم رفته و خواهد رفت.