دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

افزایش بیش از پنجاه درصدی دستمزد کارگران که دولت سیزدهم به پشتوانه دغدغه عدالت‌طلبانه به این قشر داده است.
معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور بیان کرد: در سال جدید خواهان اهتمام بیشتری هستیم؛ لوایح در مجلس ارائه می‌شود و مجلس هم مواردی را مطرح و کارشناسی می‌کند، مجدد دولت آن را به وزارتخانه‌ها ارجاع و با وجود مراکز پژوهشی در آن سازمان‌ها به صورت علنی و تخصصی اصلاح می‌کند و نهایتاً مجدد به مجلس ارسال می‌شود.
رئیس جمهور گفت: آیت الله سید مجتبی رودباری از مبارزان نهضت اسلامی و از یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، همه عمر شریف خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف اسلامی، مکتب تشیع و تربیت طلاب و شاگردان فراوان کرد.
رئیس جمهور در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۱، در سخنان مهمی با امیدبخش و مسئولیت‌آفرین توصیف کردن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اعتماد رهبری به دولت سرمایه بزرگی برای ما محسوب می‌شود و باید همه تلاش خود را برای افزون شدن این اعتماد به کار بگیریم.
تهران- ایرنا- ایجاد ۵۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه ملی رصد اشتغال به ثبت رسیده است که بیانگر تحقق یکی از وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه اشتغال است و با اقداماتی که در دستور کار قرار دارد تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بیش از یک میلیون اشتغال خواهد رسید.
رئیس دولت سیزدهم در ۷ ماه ریاست خود بر قوه مجریه ۲۵ سفر انجام داده است. سید ابراهیم رئیسی در این مدت، بیشتر روزهای آخر هفته را در سفرهای استانی بوده و تاکنون به ۴ کشور جهان سفر کرده است.
رئیس‌جمهور با حضور در مجتمع بازتوانی جانبازان اعصاب و روان نیایش به رئیس بنیاد شهید و وزیر بهداشت دستور داد ارائه خدمات درمانی جانبازان را در زمینه‌های مختلف با جدیت بیشتر پیگیری کنند.
رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله ری‌شهری گفت: خدمات ارزنده مرحوم آیت‌الله ری‌شهری به انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف خدمت، توشه بزرگی برای ایشان خواهد بود.
دولت رئیسی با شعارهای رفع محرومیت و عدالت‌گستری روی کار آمده و جذاب‌ترین وعده‌ها را به مردم داد. رویداد۲۴ در این گزارش مهمترین وعده‌های کابینه رئیسی را لیست کرده است. مخاطب با خواندن یا وعده‌ها متوجه خواهد شد ماجرا از چه قرار است.