دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیسی عنوان کرد: همانگونه که باید عدالت مالیاتی برقرار شود، باید در واردات و صادرات نیز عدالت برقرار شود. واردات بی‌رویه و واردات کالا‌های که مشابه آن‌ها با کیفیت و استاندارد قابل قبول در کشور تولید می‌شود، خلاف عدالت است.
مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان اینکه بهره بردار جنگ روسیه و اوکراین، چینی ها هستند، گفت: در این شرایط محیط بین المللی، معادلات قدرت در مقیاس جهانی به نفع چینی ها در حال تغییر است و آن قدرت رو به ارتقاء و وزنه تعادلی، چین است که هم در مقابل آمریکا هم در مقابل اروپا جایگاه خود را بالا برده است.
استاندار البرز از سفر رئیس جمهور همراه با جمعی از اعضای هیأت دولت در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین‌ ماه به استان البرز خبر داد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان در مورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در شهر مشهد، گفت: این واقعه ناگوار بود و می شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می رسد نوعی برنامه‌ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود.
رئیسی شرکت‌های دانش‌بنیان را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: این شرکت‌ها نباید منتظر وقت ملاقات با مسوولان باشند، بلکه این مسوولان و نهادها هستند که باید به سراغ این شرکت‌ها بروند. بر همین اساس ضروری است که در هر کدام از وزارتخانه ها، یک معاونت مشخصا انجام این مسوولیت را بر عهده بگیرد.
رسانه در جایگاهِ مدعیِ بازتاب دهندگیِ افکار، اندیشه ها و نظراتِ مردمی است که بی واسطه می خواهند با حاکمان و حکمرانان گفت و گو کنند فلذا نقد منعکس شده در رسانه نیز می تواند بخشی از همان دیدگاه ها و آراء و نظرات باشد.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد.