دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با توجه به تاکید سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر استفاده حداقلی شورای نگهبان از فرص ۵ روزه دوم، پیش‌بینی می‌شود که نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا دو سه روز آینده و پیش از پایان فرصت ۵ روزه دوم اعلام شود.
میدان انتخابات، میدان مسابقه خدمت است و شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، یکی از مصادیق بارز و شاخص در پایبندی به این اصل بود. این شهید بزرگوار به همگان ثابت کرد که می‌توان هم اخلاقی بود و هم به سیاست ورزی و دولت‌داری پرداخت.
قالیباف در صفحه شخصی خود درباره این قانون، نوشت: قانون شفافیت قوای سه‌گانه که ۴ سال برای تصویب آن ایستادگی کردیم و در تمام این مدت به بی‌عملی و معطل کردن متهم شدیم، امروز ابلاغ شد. پیش از این هم شفافیت آرا را داوطلبانه اجرا کردیم.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم در آغاز با مشکلات جدی مواجه بود. در بخش درمان، آب، گاز، فروش نفت، درآمدها و... دچار مشکل بودیم. مشکل تورم نیز در آغاز دولت سیزدهم بود و درحال حاضر نیز این درد مزمن تاریخی رو به کاهش پیدا کرده است و امیدواریم ادامه دار باشد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با رد ادعاهای مطرح‌شده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی قبل از تشکیل دولت سیزدهم سفرهای استانی خود را آغاز کرده بود، تصریح کرد: شهید رئیسی فقط ۳ سال رئیس‌جمهور بود ولی خدمات و محبوبیتش با آنهایی که ۸ سال رئیس‌جمهور بودند اصلاً قابل مقایسه نیست.

در شرایطی که طی روزهای اخیر تنور رقابت‌های انتخاباتی در کشور داغ‌ شده ‌است نوع مواجهه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید یکی از موضوع‌هایی است که توجه محافل سیاسی – رسانه‌ای کشور را به‌ خود جلب کرده ‌است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام صهیونیست‌های افراطی در هتک حرمت مسجدالاقصی، سر دادن شعارهای نژادپرستانه و حمله به شهروندان فلسطینی به بهانه برپایی راهپیمایی تحریک‌آمیز موسوم به پرچم را محکوم کرد.

در گفت و گوی تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفا از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.
علی‌رغم زودهنگام بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، ویژگی حائز اهمیت آن، مشارکت فعال همه طیف‌های سیاسی است.
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نسبتا موفق و موثر رویداد بزرگ راهپیمایی اربعین در سال گذشته، از دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین خواست با نگاهی آسیب‌شناسانه نقاط ضعف و چالش‌های موجود در روند برگزاری مراسم اربعین را احصا کرده و ضمن پرهیز از موکول کردن انجام وظایف محوله به روز‌های منتهی به اربعین با برگزاری جلسات منظم، مجری و زمانبندی اجرای وظایف را معین و اعلام کند.
احمد وحیدی گفت: نامزدها باید از تخریب همدیگر خودداری کنند و برنامه‌های خودشان را بگویند. به خصوص با این جو معنوی و ارزشمندی که بر اثر شهادت عزیزانمان و به ویژه آیت‌الله رئیسی حکم‌فرما شده است باید حتما مراقبت کنند که این جو خوب دچار خدشه نشود.
سرپرست ریاست جمهوری در بخشنامه ای عنوان کرد: هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی با استفاده از هر امکانات یا وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد، ممنوع و مصداق ارتکاب جرم است.