دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه بریکس هسته مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکاست، گفت ایران می‌تواند در کنار دیگر قدرت‌ها، در تعیین مسیر آینده جهان سهیم باشد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کردند تا روند گفت‌وگوهای صلح با قوت ادامه یابد و بر تداوم گفت‌وگوهای سیاسی به‌منظور حل و فصل اختلافات و امضای توافق صلح نیز تاکید کردند.

تولید خودروهای هوشمند و الکترونیکی رویکرد دولت سیزدهم

وزیر صمت: باید در آینده فضایی بسازیم که خودروسازی عالم را جهت دهی کنیم

عباس علی آبادی با بیان رویکرد دولت سیزدهم در صنعت خودروسازی و در جریان افتتاح شرکت خودروسازی مانیان در شهرستان آبیک عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه خودروسازی با دولت‌های گذشته متفاوت بوده است.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: از آنجایی که در این انتخابات یک فضای اخلاقی و تعاملی در کشور شکل گرفته انتظار این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این شرایط و فضای زیبایی که در ذهن مردم شکل گرفته است را تقویت کنند و مراقبت کنند از مرز اخلاق خارج نشوند.
ایران، در پایان بهار 1403، با شرایط بسیار پیچیده تر از همیشه باید تجهیز شود، در منطقه و جهان باید رقابت کند و ضمن ارتقا و توسعه و رفع مشکلات کلان، توطئه و کمین دشمنان و رقبا را نیز رفع و دفع نماید. آیا این زمینه و امکان در کار و اندیشه و عزم رئیس جمهور آینده می تواند موجود باشد و از قوه به فعل درآید؟
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به مفاد ضدایرانی بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه واکنش نشان داد و مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.
امر مولای ما این است که رئیس‌جمهوری «پرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» انتخاب شود. امر مولای ما به نامزدها این است که: «اخلاق را رعایت کنید تا خداوند متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند.»
سه دولت انگلیس، فرانسه و آلمان با ارائه قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز چندان کمکی به قطع جنایات جنگی علیه مردم فلسطین نمی‌کنند. در چنین شرایطی «بایدن» نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دچار بحران شده و آینده خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گروگان استمرار جنایات جنگی نتانیاهو، کرده است؛ به ویژه که دولت‌های روسیه و چین نیز با پیشنهاد سه دولت اصلی اروپایی همسو نشدند.
در بین تایید صلاحیت شده‌ها، سر جریان دولت بی‌کلاه ماند. این نشان می‌دهد که معادلات درون ساختار قدرت هم به سادگی که گاهی از دور دیده می‌شود، نیست. آنها درنهایت بین دو گزینه قالیباف و جلیلی تقسیم خواهند شد و گزینه واحدی را به عنوان کاندیدای اصلی نخواهند داشت.