دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور باید شجاعت اتخاذ تصمیم‌های سخت را داشته باشد و اجازه ندهد ملاحظات سیاسی و دیگر ملاحظات غیراقتصادی، دولت را به انفعال بکشاند و تداوم وضع موجود به راهکار مسلط تبدیل شود. رئیس‌جمهور باید بتواند از یکسو با مردم صحبت کند و ضرورت اصلاحات اقتصادی را توجیه کند و از سوی دیگر دیگر بخش‌های حاکمیت را به انجام چنین اصلاحاتی متقاعد سازد.
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به انبوه مشکلات در زمان آغاز به کار دولت مردمی گفت: شهید رئیسی با روحیه مجاهدانه و تلاش شبانه‌روزی پای حل مشکلات ایستاد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی که سال گذشته را سال رشد تولید اعلام کرده بودند، امسال را سال جهش تولید اعلام کردند، چرا که بستر این جهش توسط دولت مردمی ایجاد شده بود.

روز انتخابات مهمی در پیش روی ملت ایران اسلامی است و این روز را اگرچه در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور شهید تجربه خواهیم کرد؛ ولی باید به این نکته مهم اشاره کرد که چه اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد آن‌هم به دست یک ملت آزاده که خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.
باقری در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه عراق:

کشورهای اسلامی باید برای توقف جنایات اسرائیل اقدام کنند

باقری گفت: کشورهای اسلامی باید از توان خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استفاده کنند. نسل کشی در غزه باید بدون قید و شرط متوقف شود. صهیونیست‌ها به دلیل شکست در غزه ممکن است اشتباه دیگری مرتکب شوند و دامنه تجاوزات خود را گسترش دهند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصالت و هویت که اساس زندگی شهری است باید در شهر مشهود باشد، بیان کرد: جهان‌بینی، باید در طراحی‌های شهری مدنظر قرار گیرد.

منتخب مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه رئیس جمهور جدید باید از تجربیات موفق شهید جمهور استفاده کرده و مسیر صحیح را انتخاب کند، اظهار داشت: آیت الله رئیسی طی دوران کوتاه ریاست جمهوری خود دستاوردهای مثبتی را کسب کرد و بیشتر جهت گیری‌ های ایشان منجر به تسریع در پیشرفت و تثبیت موقعیت کشور شد، بی تردید رئیس جمهور آتی نیز باید با همین رویکرد و جهت‌گیری سکان دولت را به دست گیرد.
رئیس جمهور باید شناخت دقیقی از شرایط کشور داشته باشد و همچنین تحلیل آینده شناسانه ای نسبت به ایران و منطقه و جهان داشته باشد تا بتواند جهت گیری های کشور را بر اساس یک معماری به سمت نقطه پیشرفت متمرکز کند.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی رایزنی و گفت وگو کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا سازمانی انتظامی و امنیتی و در عین حال سازمانی فرهنگی، اجتماعی و مردمی است، گفت: مجموعه انتظامی کشور حافظ ارزش‌ها و حامی گسترش فضائل اخلاقی در کشور است.

رییس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه،گفت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی می شود هرچند پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیأت وزیران باشد.
بهادری‌جهرمی گفت: با اصلاحی که در آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثابت تصویب شد، از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر قیمت و یا اُفت قیمت وسایل نقلیه موتوری می‌شود، مشمول خساراتی قرار گرفت که بیمه‌گر مکلف به پرداخت آن می‌شود.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: در این انتخابات همه باید همت و تلاش مان را برای مشارکت مردم بسیج کنیم و برای آنچه را که رهبر مان در ادامه جریان انقلاب ترسیم کردند و همه باید تلاش، برنامه ریزی مان در جهتی باشد مسیری را که آیت‌الله شهید برپا کرد و ادامه آن را رهبر عزیزمان خواستار شدند را تداوم ببخشد.
با ۴۰ درصد مشارکت هم رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و از همان اختیار و قدرتی برخوردار است که دیگری با مشارکت ۸۰ درصدی به کرسی ریاست رسیده است. حتی اگر در دو سه دوره قبلی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به بهانه عدم امکان انتخاب مناسب، انگیزه کمتری برای حضور در عرصه برای عده‌ای وجود داشته حال، اما باید انگیزه‌مند در صحنه حاضر شوند و قدرت اراده خود را نشان دهند.
باید مدیریت مصرف انرژی به استان سپرده شود چراکه مدیریت برق در فصل گرم سال در استان های گرمسیر با استان های معتدل تر تفاوت دارد و استان قزوین می تواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند.
علی بهادری جهرمی، ۲۲ خرداد در آیین اختتامیه رویداد طوفان بیداری در اراک خطاب به هنرمندان گفت: شما هنرمندان سخنگویان نظام، دولت، جبهه مقاومت، حق طلبی، ایستادگی و ظلم ستیزی هستید و بلند و جاودانه این موضوعات را به گوش جهانیان می‌رسانید.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مفقودی فرش‌ها گفت: طبق اطلاعاتی که ما از پرونده داریم و پیگیری‌هایی که از قضات پرونده به صورت مداوم داشته‌ایم هنوز از سرنوشت ۴۸ تخته فرش مفقودی خبری در دسترس نیست.

سرپرست ریاست جمهوری صنعت فضایی و فناوری‌های نوین را از جمله پیشران‌های اقتصادی و مولفه‌های قدرت و اقتدار کشور دانست و با بیان اینکه بومی‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و نخبگان از مزیت‌های این بخش است، شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی به منظور استفاده حداکثری و کاربردی از مواهب این صنعت برای شتاب دادن به پیشرفت و بهبود زندگی مردم را ضروری دانست.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه بریکس هسته مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکاست، گفت ایران می‌تواند در کنار دیگر قدرت‌ها، در تعیین مسیر آینده جهان سهیم باشد.