دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دولت هیچ‌گونه دخالتی در امر انتخابات و حمایت از کاندیدای خاصی ندارد، گفت: من هم اعلام کردم اصولا نمی‌خواهم شورای نگهبان درباره من قضاوت کند، اشکال دارد؟
عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. در این میان تصویر شناسنامه قدیمی او مورد توجه کاربران قرار گرفت.
این قصه سر دراز دارد. حادثه بالگرد نتیجه نوع استراتژی‌ها، کنش‌ها و تصمیماتی است که ما در سال‌های گذشته گرفته‌ایم. اگر از این‌‌حوادث و رویدادها درس نگیریم و برای تغییر آمادگی نداشته باشیم، خسران‌های بیشتری به منافع ملی ما  خواهد رسید.
به نظر می‌رسد در سه‌روز باقی‌مانده از مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، جریان طرفدار نظریه تداوم راه «شهیدجمهور» که تا همین دیروز قصد داشت فتاح را به‌عنوان گزینه اصلی‌اش معرفی کند، باید نامزد تازه‌ای برای برآورده کردن آرمان خود و ادامه حضورش در دولت جدید پیدا کند.
فرآیند بررسی صلاحیت‌ها پس از پایان ثبت‌نام آغاز خواهد شد و مهلت شورای نگهبان در این باره، دو بازه زمانی ۵ روزه است که امیدواریم بتوانیم در کمتر از ۱۰ روز اعلام نظر نهایی داشته باشیم تا کاندیداها فرصت بیشتری برای تبلیغات داشته باشند.
سعید جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

کشور برای پیشرفت به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.
سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با رئیس جمهور سوریه گفت: امروز تعاملات گسترده ایران با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو و نیز قدرت‌ها و کشورهایی که مخالف یکجانبه‌گرایی هستند، معادلات قدرت در دنیا را تغییر داده است.
ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رسانه ملی در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام برنامه های خود برای تبلیغات نامزدها اعلام کرد که مناظرات تلویزیونی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست.
اعلایی، استاندار قزوین گفت: شهید امیر عبدالهیان دیپلماسی منطقه را متحول کرد و نه تنها ایران بلکه اقتدار کشورهای طرفدار حق را احیا کرد ولی هیچ گاه از خود دم نزد.
آزموده‌ها را آزمودن خطاست. قطعا تلاش و خدمت و شب از روز نشناختن، شرط لازم برای مدیران اجرایی است؛ لیک برنامه و استراتژی حرکت و دانش و بینش در جهت صلاح مُلک و ملت، شرط کافی آن است.
وحیدی گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچون انتخابات مجلس در کمال امنیت و سلامت و رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم عزیز انجام خواهد شد.