دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

​رئیس جمهور در تماس تلفنی با بشار اسد گفت: امیدوارم خداوند به برکت این عید سعید، رحمت و نعمات خود را بر ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت‌های مقاوم ایران و سوریه نازل کند.
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم می‌تواند احیاگر «گفتمان عدالت انقلابی» باشد، گفت: رییس جمهور «نشستن پای درد دل مردم در سیاه‌چادرها را بر شرکت کردن در جلساتِ ادکلن‌زده‌ها» ترجیح می‌دهد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط جدید این بیماری گفت: ورود مسافر از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.
عصر دیروز مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور با دستور قضایی بازداشت شد.
وزیر ارشاد گفت: ما معتقد هستیم دنیا نگاه ویژه‌ای به رسانه دارد و ما نیز باید توجه مهمی را در این راستا داشته باشیم و از صاحبان قلمی که حق می‌نویسند حمایت کنیم.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت همسر مکرمه حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی را به وی و خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.
هیأت وزیران در اجرای تکلیف مندرج در تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پیش بینی تسهیلات تکلیفی جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده، اشتغال زایی و حمایت از اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، آیین نامه اجرایی این تبصره از قانون را تصویب کرد.
علی بهادری جهرمی با اشاره به تفکیک وزارت صمت گفت: برای تشکیل وزارت بازرگانی طرح مجلس، مورد موافقت دولت است.
گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر می‌شود حاکی از آن که واکسن را حل و فصل شده، نفت را می‌فروشیم، مسکن را داریم می‌سازیم، کمبود برق را به سرعت حل کرده و6 هزار مگاوات ظرف یکسال به تولید برق افزودیم، تورم را مهار می‌کنیم و... گزارش‌های از این دست بسیار است اما از نظر کف جامعه، مشکلات معیشتی سر جای خودش هست.
سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح توسعه میدان نفتی آزادگان با هدف تولید روزانه ۵۷۰ هزار بشکه نفت خام اجرایی می‌شود، گفت: برای اولین­ بار است که موضوع ازدیاد برداشت با تزریق آب در حجم وسیع در این طرح عملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهور امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در میدان مشترک نفتی آزادگان را مصداق بسیج توان داخلی کشور دانست و اظهار داشت: هدایت نقدینگی در مسیر رونق تولید، بهره‌مندی از توان فنی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی در رشد اقتصادی و پیشرفت کشور بسیار موثر است.