دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت گفت: دیدار امروز با رهبر معظم انقلاب خستگی یک‌سال کار شبانه‌روزی را از تن اعضای دولت بیرون کرد و انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه مسیر پیش رو داد.

وزیر کشور در رابطه با آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص راهپیمایی اربعین، برگزاری آن را منوط به آرامش در عراق دانست و گفت: رایزنی با مسئولان عراقی در این زمینه ادامه دارد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اطلاعیه سفارت ایران مبنی بر خودداری زائران ایرانی از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا گفت: هموطنان موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.
معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات یک‌ساله وزارت اطلاعات، نقش این وزارتخانه را در اجرایی کردن منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بی بدیل دانست.
رئیس جمهور گفت: دولت گرفتار حاشیه نشود و تاکیدات همواره در دولت این بوده که حاشیه‌ها ما را از متن، که خدمتگزاری به مردم است دور نکند
پس از وزارتخانه‌های «کار» و «بازرگانی»، دیگر وزارتخانه‌ای که بیشترین زمزمه‌های تغییر در خصوص آن مطرح است، وزارت «راه و شهرسازی» است.
وعده داده بود که به پاستورنشینی قناعت نخواهد کرد و اجرای این وعده را هم به فاصله دو روز از آغاز رسمی دولتش و با سفر به خوزستان تشنه وملتهب آغاز کرد و برای سرزمین نفت با مردمانی نجیب و صبور، ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.
سخنگوی دولت در خصوص تعرفه واردات خودرو تاکید کرد که مقرر شده تا خودروهای اقتصادی وارد شود که بتواند خط تولید کشور را حمایت کند و تکنولوژی لازم را انتقال دهد.
معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور با تشریح چگونگی روابط خوب دولت با مجلس می‌گوید، رئیس‌جمهوری که همه مصوبات مجلس را ابلاغ کرده و هفت بار در یک سال در صحن علنی حضور یافته، تعاملش‌ با مجلس حتماً بهتر از رئیس‌جمهور قبلی است.
در قانون، اعاده حیثیت ،جبران خسارت و امثال اینها را وجود دارد اما الزام به عذر خواهی نیست، مشخص نیست ، منشاء این رای از باب مسئولیت سه وزیر کجاست.
زاهدی وفا در سه ماهی که سرپرست وزارت کار بود هفته پیش به مجلس سر زد که با واکنش منفی اعضای کمیسیون اجتماعی روبرو شد.
یکی از بحران هایی که دولت روحانی برای دولت سیزدهم به ارث گذاشت، بحران بدهی است. شاید خلاصه بحران بدهی را بتوان در گزارش صندوق بین المللی پول دید که بر اساس آن، نسبت کل بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی از حدود 12 درصد در سال 92 به حدود 48 درصد در سال 1400 (تقریبا نصف کل تولید ناخالص داخلی کشور) رسید.
رییس جمهور گفت: افتتاح دانشگاه پزشکی، جذب دانشجو و پرورش استاد خیلی خوب است، اما باید توجه داشت که زیرساخت های لازم باید ایجاد شود. کشور به پزشک و پرستار بیشتر نیاز دارد، اما امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز است. دولت هم خود را موظف به ایجاد زیرساخت ها می داند.