دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

خراسان نوشت:«یک محدودیت ایجاد شده و بدانید با وضعیت و شرایط امن، شرایط حتما متفاوت خواهد شد»؛ این صحبت، وعده آیت ا... رئیسی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور بود که بسیاری از فعالان اقتصادی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی را به لغو محدودیت‌های اینترنتی امیدوار کرد، اما با گذشت 54 روز، هنوز از تحقق آن خبری نیست.
پیشنهاد طنز روزنامه شرق به هیات فروش اموال دولتی:

دانشگاه تهران را هم بفروشید

شرق نوشت: مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با موضوع مولدسازی دارایی‌های غیرمولد دولت با واکنش‌های غیرمنصفانه جامعه روشنفکری مواجه شد.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: امسال اندکی نرخ بیکاری کاهش داشته، ضریب جینی تا حدودی بهبود یافته و تراز تجاری در حوزه صادرات و واردات مثبت شده است.

علم الهدی، امام جمعه مشهد گفت: این‌که اقتصاد، فرهنگ و هر حرکتی نظام انجام داد را به باد نقد بکشند، تخریب است و تخریب درست نیست، این‌هایی که لبه تیز نقد را به طرف تخریب نظام بردند، بدانند در زمین دشمن بازی می‌کنند، به نفع دشمن قدم برمی‌دارند و از نوشته، حرکت‌ها و اظهارات آنان دشمن راضی می‌شود.
رئیس جمهور گفت: هیچ‌یک دیگر از عطایای الهی به بشر مانند نماز در ساختن و تعالی فرد و جامعه موثر نباشد و این رمز توصیه و امر همه انبیای عظام الهی نسبت به نماز است.

شکر، برنج، بلیت هواپیما، لوازم خانگی، برخی اقلام دارویی، هزینه های خدماتی در برخی دفاترالکترونیک، گوشت قرمز، روغن موتور، خودرو و غیره تنها بخشی از افزایش قیمت های اخیر است؛ با این توضیح که افزایش قیمت ارز و سکه و مسکن به عنوان کالاهای پایه اصولا لحاظ نشده است.

طاقت مردم از گرانی ها طاق شده و تداوم بی توجهی و بی عملی در برابر این وضعیت عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و باعث سوء استفاده های گسترده ای هم خواهد شد.
ظاهرا تیم اقتصادی دولت براین تصوراست که هرچه آمار بالاتری نشان دهند توفیق بیشتری حاصل کردند همانگونه که با اشاره به رشد نامه نگاری‌های مردمی به رئیس جمهوری در یزد ازافزایش آن احساس شعف کرده‌اند درحالی‌که این افزایش نامه نگاری حکایت از وخامت اوضاع اقتصادی ومعیشتی جامعه دارد درهرصورت آمار با بازار همخوانی ندارد.
رئیس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران، دوست واقعی ملت سوریه است چرا که همانگونه که در دوران مقاومت در برابر تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد، در دوران بازسازی نیز آماده است با تقویت همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی در کنار آنان باشد.
رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران، دوست واقعی ملت سوریه است چرا که همانگونه که در دوران مقاومت در برابر تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد، در دوران بازسازی نیز آماده است با تقویت همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی در کنار آنان باشد.