دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با اعلام اینکه وضعیت قیمت طلا و ارز کاهشی خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به منابع و ظرفیت های کشور و همکاری دولت و مجلس، در اجرای منویات رهبری و خواسته مردم، آینده را روشن می‌بینم.
وزیر کشور بیان کرد: فعلاً تغییر فوری استانداران در دستور کار نیست، ولی طبیعتاً مراحل ارزیابی علملکرد همه مسئولینی که مربوط به حوزه وزارت کشور هستند در دستور کار قرار دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین سالانه یک میلیون شغل ضروری است گفت: عقب ماندگی برای ایجاد یک میلیون شغل در سال های گذشته, ضرورت ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان را بیشتر کرده است.
با توجه به اینکه تورم در سال آینده نیز 40 درصد پیش‌بینی شده حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا می‌کند که این مساله فشار زیادی بر مردم خواهد آورد و درآمد واقعی‌شان کاهش پیدا می‌کند. دولت باید به مجلس کمک کند که تا راهکاری پیدا شود که بودجه از این حالت شکاف درآمد_ هزینه‌ای نجات پیدا کند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا، این اقدام را دنباله‌روی از سیاست‌های شکست‌ خورده آمریکا دانست و گفت: اگر اروپایی‌ها در سیاست‌های ضد ایرانی اخیر خود تجدیدنظر نکنند، حتماً پشیمان می‌شوند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره نقش برگزاری نخستین کنگره بین المللی "بانوان اثرگذار" در عضویت مجدد ایران در کمیسیون مقام زن، گفت: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نا مناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم.