دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور به منظور بازدید از مناطق زلزله زده از طریق فرودگاه شهرستان خوی وارد این منطقه شد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی در گذشت حجت‌الاسلام و المسلمین اسدی پیام تسلیت صادر کرد.
رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شدت برودت هوا در منطقه دستور داد برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش کمپ‌های اسکان موقت و تأمین مایحتاج مردم انجام و روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان آغاز شود.
​عبدالرسول دیوسالار ، کارشناس و تحلیل‌گر اندیشکده خاورمیانه در یادداشتی برای این موسسه به بررسی پیام های تهاجم اخیر به یک مجتمع نظامی ایران در اصفهان پرداخت.
رئیس جمهور با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند، اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دیدار اعضای «ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی» با تبریک ولادت امام جواد (ع) و نیز ولادت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین فرارسیدن دهه مبارک فجر، اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر را از مصادیق جهاد تبیین برشمرد.

وزیر کشور گفت: بین اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد و ما اعتراض معقول را قبول داریم.
احمد وحیدی، در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌ها؛

شوراها یک جریان نو در حکمرانی هستند

وزیر کشور گفت: شوراها نماد مردم‌سالاری و مظهر روشن مشارکت مردم در اداره امور خود هستند که با همیاری آن‌ها، بسیاری از مسائل کشور قابل حل است.
رویه‌ای در این دولت پایه‌گذاری شده است که تمامی اختیارات در زمینه اقتصادی به معاون اول سپرده شده است.
اینکه دولت می‌خواهد اموال خود را واگذار کند، به این جهت است که بودجه‌های عظیمی هر ساله خرج شرکت‌های دولتی می‌شود که اکثرا زیان‌ده هستند هرچند برخی می‌گویند واگذار کردن اینها موجب خصوصی‌سازی نمی‌شود بلکه قضیه را خصولتی می‌کند که ممکن است کار را دشوارتر کند ولی حداقل اثری که دارد که این است که هزینه‌های دولت را کم می‌کند و دولت می‌تواند بخشی از آن بودجه را مثلا خرج آموزش و پرورش کند که به‌شدت به بودجه نیاز دارد.
17 ماه از روی کارآمدن دولت سیزدهم می‏‌گذرد و همه زیرمجموعه‏‌های دولت در حوزه‏‌های مختلف عملکردهای مشخصی گاهی موفق و ناموفق از خود برجای گذاشته‏‌اند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: خانم ها آن گونه که باید در میدان حاضر نمی شوند؛ باید بیشتر از این حاضر شوند و بیشتر از این مدیریت ها را بپذیرند. من خودم در دانشگاه الزهرا(س) مدیریت هایی را به خانم ها پیشنهاد می دادم و نمی پذیرفتند؛ چون گاهی اوقات تا دیر وقت باید وقت گذاری می کردند. البته شاید هم حق داشتند و کار تمام وقت به خانواده شان صدمه می زد.