دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از سفر روز پنجشنبه رییس جمهوری به شهرستان ری خبر داد.
تصمیم گیری شورای عالی سران قوا درباره تشکیل هیاتی هفت نفره برای فروش اموال مازاد دولت یا آنچه «طرح مولدسازی اموال دولت» نامیده شده، گمانه زنی ها درباره چرایی تشکیل این شورا و نگرانی از تکرار برخی اتفاقات ناگوار مثل پرونده املاک نجومی را مطرح کرده است.
وزیر کشور حجم کمک‌رسانی‌ها به مردم زلزله‌زدگان خوی را قابل توجه دانست و گفت: بیش از بیست هزار چادر توزیع شده است و چهل کمپ ایجاد شده است و وسایل گرمایش اعم از برقی و نفتی تهیه و توزیع شده است.

اداره کشور با شعار غیر ممکن است با عملگرایی کشور اداره می‌شود، عملگرایی جز با استفاده از اشخاص شایسته و دلسوز، ممکن نخواهد بود.
اساس مصوبه “مولدسازی دارایی های دولت” امر تازه ای نیست؛ زیرا در جزء(۲)بند (و) تبصره (۲) و نیز بند(د) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به این موضوع پرداخته شده بود و دولت دوازدهم نیز در جلسه ۴ خرداد ۱۴۰۰ “آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت” را تصویب کرده و در ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی از چالش های آموزش متوسط بوده است.
اکنون این واقعیت ملموس در جامعه را نمی‌شود انکار کرد که از مسیر تعاریف، «اصلاح‌طلبی‌» و «اصول‌گرایی» عبور کرده‌ایم، زیرا کشور دچار «فساد» فراگیر شده است. مردم مدام شاهد ضعف‌های مدیریت کلان در کشور هستند و لاجرم به‌ هم‌‌ ریختگی نسبت معقول رابطه «دولت ـ ملت»، اصلی‌ترین بحران کنونی است.
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه معاندان از روش های گوناگون جهت تجزیه ایران در حال سرمایه گذاری و هزینه هستند، بیان کرد: جهت خنثی سازی چنین توطئه هایی به جهاد تبیین احتیاج داریم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان عنوان کرد: مصوبه مولدسازی از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد اما نظارت بر عملکرد مسئولین امری بدیهی است.