دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی کلیات طرح دولت برای اصلاح ساختار بودجه کشور شامل رویکردها، شیوه برطرف کردن چالش‌های نظام بودجه‌ریزی و انجام نظارت دقیق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور با افتخارآمیز توصیف کردن نقش تمدن‌های کهن و ریشه‌دار ایران و یونان در پیدایش و تکامل مدنیت، ابراز امیدواری کرد که روابط صمیمی و دوستانه ایران و یونان بستر مناسبی‌ برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.
روزنامه کیهان در مطلبی خواهان بررسی صلاحیت خریداران اموال دولت شد و نوشت:مدعیان اصلاح‌طلبی در حالی علیه طرح مولدسازی املاک و دارایی‌های دولت جنجال می‌کنند که به هنگام تصدی دولت، کارنامه‌ای فاجعه‌بار در زمینه واگذاری شرکت‌های دولتی و همچنین تحمیل کسری بودجه بی‌سابقه به دولت رئیسی برجای گذاشتند.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور دوست و برادر ترکیه و سوریه را به روسای جمهور و مردم دو کشور تسلیت گفت و آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های امدادی فوری را اعلام کرد.

عباسعلی کدخدایی:

آمد و شد فجر ادامه دارد

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان و رییس پژوهشکده این نهاد در یادداشتی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی نوشت: آمد و شد فجر ادامه دارد؛ چه با من و تو و چه بی من و تو.
رئیسی در جمع مردم زلزله‌زده خوی در کمپ اضطراری شهرک ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه شخصا برای بررسی میدانی وضعیت شما حضور پیدا کرده‌ام تا هرچه سریعتر مشکلات را رفع کنیم، از گزارش‌های مستمر معاون اول رئیس جمهور درباره وضعیت زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: احساسم این بود که خودم بیایم و از نزدیک وضعیت و شرایط را ببینم.
جمهوری اسلامی نوشت: مصوبه مولد سازی، علاوه بر اینکه از نظر محتوائی به منزله کنار زدن قانون اساسی است، خود اینکه سران قوا اقدام به وضع قانون کنند و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را ملغی‌الأثر اعلام نمایند، دور زدن قانون اساسی است.

رئیس جمهور خطاب به مردم خوی گفت: ان شاءالله با صبوری شایعات را پشت سر بگذارید، شایعات می‌خواهد دل مردم را خالی کند، به این‌ها توجه نکنید با صبوری شما و خدمتگزاری دولت و برادران سپاه و هلال احمر و بقیه بخش‌ها کار دنبال می‌شود و آرامش دوباره به خوی باز خواهد گشت.
غلامحسین اسماعیلی :

هیچ فردی فاقد بیمه نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت که امروز هیچ فردی فاقد بیمه نیست حتی اگر خودش هم نداند ما تمام افراد؛ آن شش میلیون نفری که اشاره کردم همان اشخاصی بودند که از طریق سامانه‌ها ما مطلع شدیم که پوشش بیمه‌ای ندارند، امروز عرض می‌کنیم که هر شهروند عزیز ما که فاقد پوشش بیمه‌ای باشد بداند که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی آیت‌الله رئیسی این افراد را تحت پوشش بیمه قرار داده، ممکن است که پیامک برای آن‌ها ارسال نشده باشد، ممکن است از تلفن همراه استفاده نکنند، ممکن است که آشنایی و به لحاظ برخی از نقاط دور افتاده نسبت به تلفن همراه و سامانه‌های پیامکی نداشته باشند، اما بدانند همه این‌ها امروز تحت پوشش درمان هستند