دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور در مورد پی‌گیریِ محاکمه شکنجه‌گران دوران پهلوی گفت: نه تنها شکنجه‌گران ساواک، بلکه همه کسانی که در دوره پهلوی منابع مالی کشور را غارت کرده‌اند باید مورد پیگرد قرار گیرند و جمهوری اسلامی این مساله را دنبال می‌کند.
رئیس جمهور گفت: با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست و به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.
رییس جمهور ایران در گفت‌وگو با شبکه‌ای چینی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی نتوانسته است به هدف خود که «متوقف کردن مردم ایران» بود، دست پیدا کند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه گفت: . البته این موضوع باید در جایگاه و حد خود بدان پرداخته می‌شد نه چنانکه شاهد بودیم به عنوان یک ابزار برای تحریک جامعه چندان به آن بال و پر داده شود و التهاب آفرینی انجام دهند که موجب جریانات ناگواری مثل دختر آبی باشیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بعضی استیضاح‌های وزرا امضاهایی دارند، اما به طور جدی مطرح نشده است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: زمان رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین باید از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد و حتما مجلس شورای اسلامی بر اجرای صحیح این قانون نظارت می‌کند.

وزیر کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری دستور داد تا به تعداد نیاز بالگرد برای تسریع در امر امدادرسانی به مردم این استان اختصاص یابد، این بالگردها به منظور توزیع اقلام ضروری نظیر آرد، مواد غذایی و لوازم بهداشتی در مناطق سخت گذر و محاصره در برف بزودی وارد استان می‌شود.

معاون رییس جمهور گفت: دشمنان و بدخواهان با دامن زدن به تفاوت‌های قومی، مذهبی و القای نادرست ناامنی در استان به دنبال ارائه فضایی غیر واقعی از استان در اذهان و جلوگیری از سرمایه گذاری و ارتقای استان در سطوح مختلف هستند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اشاره به ملاقات خود با نمایندگان شرکت‌های بزرگ چینی و عدم اطلاع و آگاهی آن‌ها از ظرفیت‌های ایران بیان کرد: تاسیس دفاتر تجاری ایران در کشورهای مختلف باید با جدیت دنبال شود.