به گزارش سایت خبری پُرسون، علیرضا منادیسفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، با اشاره به اجرای موفق قانون نظام رتبهبندی معلمان گفت: نواقص اجرایی آن در دولت جدید با نظارت وزیر آموزش و پرورش برطرف خواهد شد. وی همچنین به اقدامات موثر در زمینه مدارس غیردولتی و تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت اشاره کرد.
پیشدبستانی؛ کلید عدالت آموزشی
منادیسفیدان تأکید کرد که دوره پیشدبستانی برای کودکان پنج سال به بالا باید گسترش یابد تا عدالت آموزشی محقق شود. وی افزود: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد کودکان پنج تا شش ساله به پیشدبستانی میروند و ۶۰ درصد از آموزشهای بنیادین محروم هستند. هدف، رسمی شدن این دوره در نظام آموزش کشور است.
ضرورت متوازنسازی رشتههای تحصیلی
رئیس کمیسیون آموزش درباره رشتههای تحصیلی گفت: بیش از ۶۴۰ هزار دانشآموز در رشته تجربی ثبتنام میکنند، اما تنها تعداد اندکی به پزشکی راه مییابند. وی افزود که طراحی دیپلمهای نظری با رویکرد آموزشی متوازن میتواند سرخوردگی دانشآموزان را کاهش دهد و علوم انسانی را تقویت کند.
نگاه وزیر: همکاری و برنامه بلندمدت
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، موفقیتهای آموزش کشور را نتیجه کار تیمی و همکاری کارشناسان، معلمان و مدیران دانست. وی گفت: سال تحصیلی جاری با آرامش آغاز شده و طرحهایی مانند تقویت آموزش و پرورش و ارتقای نظام تغذیه دانشآموزان ادامه دارد.
مسائل معیشتی فرهنگیان و بازماندگان از تحصیل
وزیر آموزش و پرورش افزود که مسائل حقوق و فوقالعادههای فرهنگیان در حال پیگیری است و رتبهبندی و تبدیل وضعیت نیروها پیشرفت کرده است. همچنین کمتر از ۳ درصد دانشآموزان از تحصیل بازماندهاند و برنامههای جذب آنان با سامانههای منعطف در حال اجراست.
ایمنی و کیفیت مدارس
کاظمی در پایان تأکید کرد که مقاومسازی و بهسازی مدارس با مشارکت خیرین و نهادها ادامه دارد تا کیفیت و ایمنی فضای آموزشی افزایش یابد.
منبع: تسنیم