دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با آغاز رخدادهای اعتراضی اخیر پس از فوت مهسا امینی، دامنه وسیعی از معترضان که شامل اقشار مختلف مردمی، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان رسانه و... می‌شدند، دستگیر و بازداشت شدند.
سخنگوی دولت در پیام توییتری نوشت: مردم جمهوری اسلامی را مثل یک گوهر ناب در میان نسل‌های خود حفظ کرده‌اند.
معاون اول رئیس جمهور،‌ مردم را کانون قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: با همه دشمنی‌هایی که با ملت ایران صورت گرفته، ریل پیشرفت انقلاب به جای خوبی رسیده است.
مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میزهای خدمت را مردمی در قالب طرح ملی خدمت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر راهپیمایی برپا کرده است.
۲۲بهمن روایتی است از یک حماسه،حماسه‌ای که قهرمان‌اش یک شخص نیست بلکه ملتی است که برای رسیدن به حقوق ابتدایی خود فعل خواستن را صرف کرده و با پیروی از رهبری فرزانه خود با اتحاد و هم‌دلی و باامید به آینده افتخاری را رقم زدند که در تاریخ این سرزمین بی‌مثال است.
رئیسی در توئیتی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای توافق هسته ای و احیای برجام نوشت: آمریکا و اخیرا سه کشور اروپایی گرفتار توهم و محاسبه غلط شده و به جای استفاده از مذاکره، به دنبال دخالت در امور داخلی ایران رفتند.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رهبر انقلاب با تدبیر و هوشمندی توانستند تمام شبکه‌های رسانه‌ای دشمن را منفعل کنند و این شبکه‌ها پس از این فرمان دچار واماندگی شده‌ و نمی‌دانستند چه واکنشی نشان دهند.
انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سران قوا:

چرا در برابر مصوبه تان که خلاف قانون اساسی است سکوت کرده اید؟

فروش اموال مازاد دولت برای جبران کسری بودجه و تأمین هزینه‌های کشور،همچنان مورد انتقاد قرار می گیرد و رسانه‌ها و کارشناسان آنرا مصوبه‌ای غیرشفاف و خلاف قانون اساسی می دانند