دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس‌جمهور در نامه به رئیس شورای رقابت خواسته که تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو اقدام شود.
رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس را بهترین مشاورین دولت در اداره کشور در حوزه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: مردم از اختلاف و بگو مگو و حاشیه‌سازی به شدت خسته شده‌اند، امروز وظیفه دولت و مجلس این است که با حل مسائل مردم و فراهم کردن زمینه آسایش و نشاط آنان، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی را فراهم کنند.
احمد وحیدی گفت: همه طرح‌ها و برنامه‌های دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین در سال جاری همچون سال‌های گذشته به تسهیل رفت‌وآمد زائران از طریق مبادی مرزی و افزایش هرچه بیشتر امنیت آنان منجر شود.
رئیس‌جمهور وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر تا ۲۵ روز ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌های مجموعه تحت مدیریت خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه کنند.
رئیس جمهور سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب را چراغ راه همگان دانست و با بیان اینکه مسئولان، خط مقدم این خطابه برای تحقق شعار سال هستند،‌ گفت: همه مدیران کشور مسئولیت دارند، مطالبه رهبر معظم انقلاب را که مطالبه عمومی است با نگاهی نو و طرح‌ها و برنامه‌های مدون با جدیت پیگیری و اجرایی کنند.
اهتمام جدی برای تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت؛

قراردادهای کارمندان زیر و رو می‌شود

نمایندگان مجلس از اهتمام جدی برای تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر می‌دهند.
پرداخت نشدن کامل حقوق اسفند ۱۴۰۱ معلمان از موضوعات عجیب و تلخ روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و آغازین سال ۱۴۰۲ بود. موضوعی که باعث شد رئیس دولت سیزدهم شخصا وارد ماجرا شود و دستوراتی را برای حل و فصل آن صادر کند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید در سال ۱۴۰۲ ابزارها و سازوکارهایی که توسط مجلس و دولت طراحی و به کار بسته می شود در راستای مهار تورم و رشد تولید با جذب سرمایه های مردمی باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:از مجموع سخنان و مواضع ابراز شده توسط مسئولان در دو هفته اول سال جدید (1402) به روشنی فهمیده می‌شود حضرات قصد ندارند در سیاست‌های شکست ‌خورده خود در هیچیک از زمینه‌ها کوتاه بیایند!

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار رهبری در سال ۱۴۰۲ یک استراتژی کلیدی برای نجات اقتصاد کشور است، گفت: لازمه اینکه بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم این است که باید برای مهار تورم تلاش کنیم.