دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور بنا بر مصوبه هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی و با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی، وی را به عنوان «رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب کرد.

رئیس‌جمهوری در نشستی با نوجوانان و دانش‌آموزان دهه هشتادی ضمن شنیدن دیدگاه‌های آنان، از پیشنهادهای آنها برای «ایجاد شورای نوجوانان»، «تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی نوجوانان» و «استعدادیابی برای تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مورد علاقه‌شان» استقبال و دستورات لازم را در این خصوص به مسئولان ذیربط صادر کرد.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: تاکنون 21 جلسه در کمیسیون تخصصی دولت و 5 جلسه در جلسه اصلی هیات وزیران به بررسی این لایحه اختصاص یافته است.
اعتراض روزنامه هم‌میهن به نشست رئیسی با «دانشمندان یک درصد برتر جهان»:

وقتی «خالی‌بندان» به عنوان دانشمند دعوت می‌شوند، مشکل ریشه‌ای‌تر است

وقتی کسانی تحت عنوان یک درصد برتر دانشمندان جهان دعوت می‌شوند و اصطلاحا خالی‌بند محسوب می‌شوند به این نتیجه می‌رسیم که مشکل و مسئله اصلی خیلی ریشه‌ای‌تر از آن است که ابتدا به ذهن می‌آید.

رئیس جمهور در نشست با دانشجویان به برخی شبهات درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، ساخت ۴ میلیون مسکن، عدم هماهنگی مواضع برخی دولتمردان، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفرهای استانی پاسخ داد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با روایتی از فشار و محاصره اقتصادی دشمنان علیه ایران گفت: در کشور ما ضعف‌ها و اشکالاتی است، اما کسانی که پشت صحنه ایستاده‌اند و برنامه‌ریزی می‌کنند هدفشان جلوگیری از شکست محاصره اقتصادی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جریان مقاومت در مقابل جریان سازش سربلند است، اظهار داشت: عهدشکنی رژیم صهیونیستی در قبال قراردادهای متعدد را هرگز فراموش نکرده و تاکید می‌کنیم که عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت به فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت و خنجری است که از پشت بر جبهه مقاومت و فلسطین عزیز فرود می‌آید.

رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن پس از ارائه گزارش‌هایی درباره عملکرد وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و بانک‌ها در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن وزرای کشور، اقتصاد، راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به اهمال‌های احتمالی و تسریع روند اجرای این طرح کرد.
وزارت کشور در بیانیه‌ای تاکید کرد شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی»، این پیام را مخابره می‌کند که با وحدت گسترده‌تر کشورهای اسلامی در کنار آزادیخوان جهان، می توان به آزادی هرچه زودتر سرزمین‌های اشغالی امیدوار بود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور با کنار گذاشتن وزرا و رؤسای سازمان‌های کم‌کار ثابت کرد که با هیچ مسئولی عقد اخوت نبسته است.