دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور از تلاش‌های ۲۱ دستگاه دخیل در تدوین سند جامع ۱۰ ساله «امنیت غذا و تغذیه» قدردانی کرد و گفت: سند امنیت غذایی نقشه راهی برای همگرایی، هماهنگی و همکاری نزدیک دستگاه‌ها در راستای تسهیل بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و محیط زیست پاک و فرآورده‌های ایمن و استاندارد بهداشتی است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت پس از توییت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که از «اقدام خلاف ضابطه سخنگوی صمت» و تذکر به او خبر داده بود، در توییتی به صورت تلویحی کناره گیری خود از این وزارتخانه و بازگشتش به صداوسیما را اعلام کرد. او در این توییت خود را «خبرنگار صداوسیما» معرفی کرده است.
رئیس جمهور در ضیافت افطار با سفرا و کارداران کشورهای اسلامی اعلام کرد

سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، یمن و سوریه جلوگیری از تجزیه این کشورهاست

رئیس‌جمهور، ایجاد تفرقه، گروهک‌های تروریستی و تکفیری و اشغالگری و اهانت به مقدسات مسلمانان را از جمله راهبردهای دشمن برای تضعیف جوامع اسلامی برشمرد و کشورهای اسلامی را به وحدت برای مقابله با این توطئه‌ها فراخواند.
رئیس جمهور در گفت‌وگو با سلطان عمان گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین موثر خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه آنان مایه رسوایی ایادی پیدا و پنهان این رویداد و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی گردید.
وزیر کشور در احکامی جداگانه، «مدیرکل دفتر امور مرزی و مرزنشینان»، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت و رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور را منصوب کرد.

وزیر کشور با رد برخی دیدگاه ها در ارتباط با سلامت انتخابات گذشته گفت: بر اساس اطلاعات دقیق می‌گویم سلامت انتخابات برگزار شده در ۴۴ سال گذشته، چه در دوره اصولگراها و چه اصلاح طلب ها مشکلی نداشته و اصل اساسی ما نیز این است که انتخابات پیش رو نیز با سلامت برگزار شود.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد: وزیر کشور در گزارشی به کمیسیون شوراهای مجلس درباره جزئیاتی از طرح عفاف و حجاب توسط فراجا اعلام کرده که طبق این طرح واحدهای صنفی که در آن‌ها عفاف و حجاب رعایت نشود، پلمب می‌شوند.
رئیس جمهور در مراسم روز ارتش با بیان اینکه ارتش به مردم عشق می وارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد، گفت: ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است.
روند عملکردی دولت و مجلس نشان داده که این قوا عملا نمی توانند در حوزه تحقق یافتن شعار سال یعنی مهار تورم کار چندانی از پیش ببرند.
رئیس جمهور در گفت‌وگو با نخست وزیر بنگلادش همگرایی و اتفاق‌نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه اقدامات ددمنشانه این رژیم در مسجد الاقصی و علیه روزه‌داران فلسطینی را مهم و ضروری عنوان کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: هفتم و هشتم اردیبهشت سفر رییس جمهوری به خوزستان را در پیش رو داریم.