دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی یوم الله ۱۲ فروردین را سالروز تبلور مردم سالاری دینی و استقرار حکومت الهی در ایران عنوان کرد.

سیدابراهیم رئیسی گفت: از دانشمندان و پژوهشگران خواست علاوه بر تلاش برای پیشرفت علمی و فتح مرزهای دانش، با شناخت مسائل کشور، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات، ارائه کنند.
در سال گذشته وعده‌های بی‌شمار مردان رئیسی، یکی پس از دیگری محقق نشد، اما حالا سالی نو و میدانی متفاوت برای سنجش عیار عملکرد دولت سیزدهم آغاز شده است. حتی به جرات می‌توان مسئولیت دولت را در سال جدید، به مراتب بزرگ‌تر و دشوارتر از سال گذشته مورد ارزیابی قرار داد. مردان رئیسی با چالش‌ها و ماموریت‌های بزرگی مواجه هستند که شاید دیگر با شعاردرمانی و دادن وعده‌های بزرگ قابل مدیریت نباشند. چالش‌هایی که می‌توان آن‌ها را در ۱۲ محور ذیل دسته‌بندی کرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر، به وزیر کار مأموریت داد اشتغال‌زایی و کاهش معضل بیکاری به ویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راهبرد اساسی که رهبری برای مسائل اقتصادی اعلام کردند دور زدن تحریم‌ها نبود بلکه خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها بود و این موضوعی بود که در دولت سیزدهم به‌طور جدی بر آن تمرکز کردیم.
بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت که حاکمیت باید برجام را با ملت خود ببندد تا وقتی دولت در مسائل سیاسی و اجتماعی با مردم کنار نیاید در اقتصاد اتفاقی نخواهد افتاد. حاکمیت باید از سر انصاف و عدالت با مردم برخورد کند.
رییس جمهور در سخنرانی امروز خود ضمن اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگر شرکتی ارز صادراتی خود را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.
تکمیل شبکه فیبرنوری، توسعه دولت هوشمند، انجام ۶ پرتاب فضایی و تدوین آیین نامه‌های مرتبط به فعالیت دیجیتال از مهمترین اقدام موثر دولت در حوزه ارتباطات در سال 1401 می باشد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه همزمان با سومین شب ضیافت‌الله، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری میزبان جمعی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و مسئولان این دو سازمان حمایتی بود.
رئیس جمهور با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.