مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده، گفت که این موضع غیر حرفه‌ای غافلگیری و عصبانیت کاخ سفید از ⁧توافق پکن⁩ و نادیده انگاشته شدن ⁧آمریکا⁩ را به نمایش گذاشت.
رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه یکصد و چهل و ششمین اجلاس IPU در بحرین، گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: از آنجا که سفر درایام ماه مبارک رمضان حرام نیست وظیفه مسئولان این است که متناسب با شرایط ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز جوری برنامه ریزی کنند که هم مسا فران در سختی قرار نگیرند و هم روزه داران با مشکل مواجه نشوند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و و شوراها در مجلس گفت: از آنجا که امسال ماه مبارک رمضان با ایام عید تلاقی پیدا کرده باید ساز و کاری اندیشیده شود تا مردم بتوانند از ظرفیت اماکن تفریحی و گردشگری در فاصله افطار تا سحر بهره ببرند.

در ادامه واکنش به توافق ایران و عربستان ، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز این موضوع را قدم مثبت و مهمی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مقدمه افزایش همکاری ها با دیگر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس عنوان کردند
ادعای عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تمام عوامل پشت پرده مسمومیت دختران دانش‌آموز دستگیر شدند

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز با اشاره به اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: با گزارش های ارائه شده تمام عوامل پشت پرده این اتفاقات دستگیر شدند و کسانی که به صورت عمد در این ماجرا دست داشتند به اشد مجازات با آن ها برخورد خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به کنترل تورم و گرانی لحظه ای اقدام شود.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده خودم را مخلص ایثارگران می دانم و حرف بنده این است که نباید در جامعه دو قطبی ایجاد کرد و بدنه نخبگانی را در مقابل ایثارگران قرار داد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که چرا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوتر از شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس در لایحه بودجه نظر می‌دهد؟