مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی کلیدی ترین اتفاق در سیاست خارجی کشور در سال ۱۴۰۱ را عادی سازی روابط با عربستان سعودی دانست و تأکید کرد: کشورهای مسلمان منطقه با توجه به ظرفیت های بی نظیرشان باید وارد مرحله ای از تحول خواهی شوند که دیگر قدرت های نظام سلطه تصور رعیت گونه به این کشورها نداشته باشند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه کنکور موجب ایجاد نگرانی در بین جوانان شده و بهتر است شورا کار قانونگذاری در این حوزه را به عهده مجلس بسپارد.
نماینده فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه جدی به وضعیت معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان گفت: بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چطور می شود قیمت خودرویی مثل پراید در کمتر از دو ماه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون برسد؛ این قیمت چگونه تعیین می شود و چه افراد و گروهی و تشکیلات و احزابی نقش دارند؟ واقعا نمی توانیم جواب مردم را بدهیم.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده و از طرف دیگر اقدامی برای اعلام وصول استیضاح وی از سوی هیات رئیسه مجلس صورت نمی گیرد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت خودرو تبدیل به یک معضل شده و خودروهای گران قیمت و بی کیفیت روانه بازار می‌شود و نارضایتی ایجاد می‌کند.

نماینده بندرعباس با تأکید بر اینکه ضرورت مشارکت مردم ضامن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: بهبود وضعیت اقتصادی کشور و دعوت از نخبگان و دلسوزان نظام با هر گرایش فکری و حزبی در رقابت های انتخاباتی پیش رو مورد انتظار است تا با حضور خود مردم را امیدوار کنند.

نمایندگان مجلس سقف پاداش قابل پرداخت به گزارشگران فساد در هر پرونده به شخص حقیقی و شخص حقوقی خصوصی را به ترتیب ۱۰۰ میلیارد ریال و ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی روز قدس گفت: ایران اسلامی امروز به پشتوانه ملت شجاع و با هدایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی بزرگترین و استوارترین حامی مقاومت در سراسر جهان است.

ماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از ایجاد تغییر و اصلاح در دولت، آن را یک حرکت مثبت دانست و گفت:باید اصلاحات و تغییراتی در کابینه صورت گیرد، خواه این تغییرات در پاسخ به خواسته مردم باشد یا مجلس یا خود به این جمع‌بندی رسیده باشند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت لایحه ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی بهزیستی و بانک ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای حمایت از مستاجران ندارد، گفت: هر بنگاه و مشاوره املاکی هر قیمتی را برای اجاره تعیین می‌کند و قیمت‌ها را خودسرانه افزایش می‌دهند. تعیین اجاره بها هیچ ضابطه و فرمولی هم ندارد و این بخش از بازار مسکن یعنی اجاره بی‌صاحب مانده‌است