مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نحوه ساختارسازی، نهادسازی و ماموریت‌های ما متفاوت است باید اجازه بدهیم که نیروهای جوان وارد ساختار کنیم هرگز نباید به مدیریت دوران مکانیکی برگردیم و باید مدیریت سایبرنتیکی جلو برویم و باید معطوف به هدف حرکت کنیم.
رفتارهای خلاف قانون اساسی که علیرغم تذکرهای صریح و چند باره رهبری همچنان در حال تکرار است، نیازمند ورود جدی نهادهای نظارتی درون و بیرون مجلس بوده تا اگر چرخه باطل این اقدامات در همین دوره متوقف نمی‌شود، لااقل با حذف چنین افراد و اقداماتی، مجلس دوازدهم در تراز بالاتری از احترام به قانون اساسی شکل بگیرد.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و هیأت همراه، صبح امروز پنج‌شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور در مجلس شورای اسلامی با دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بوی مهندسی انتخابات به مشام می‌رسد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: این رفتار معاون سیاسی وزارت کشور که هدفش کمرنگ کردن نقش نمایندگان مجلس در پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه است باعث شده تا بوی مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت به مشام برسد.
عصرایران با اشاره به دعوای بین میرسلیم و پیرهادی، دو نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: اگر همکارتان آقای پیرهادی در مجلس، سوء استفاده ای کرده و بناحق منزلی دریافت کرده است، شما به عنوان نماینده مردم، چرا تا کنون این سوء استفاده از حقوق مردم را پیگیری نکرده و چشمان تان را بر آن بسته اید و حالا که دعوایی بین تان افتاد، یادتان آمد که جناب ایشان چنین خبط و خطایی مرتکب شده است؟!
مرتضی می‌گوید: اولاً این ارتباط با عربستان، درخواست جمهوری اسلامی نبوده و خود عربستانی‌ها دنبال آن بودند اما قضیه را جوری مطرح کرده‌اند که انگار با خواهش و تمنا به سمت عربستان رفته‌ایم.
ساعتی پس از انتشار بیانیه دفتر میرسلیم، محسن پیرهادی در کانال تلگرام خود به میرسلیم تاخت و نوشت: «احتمالا کسی که فرق ۲۰۶ و لندکروز را نمی‌دانست بابت آسیبی که دوستان پسرش در آلبانی دیده‌اند به‌هم ریخته و نمی‌داند چه می‌گوید.»
رئیس مجلس گفت: وی گفت: امروز ما نیازمند حرکت تحولی در حوزه حکمرانی هستیم. حکمرانی نو که ما مورد تاکید قرار دادیم مبتنی بر حقانیت جمهوری اسلامی و برپایه ایمان و توجه به مبانی ولایت فقیه است.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس، گفت: در این جلسه وزیر کشور به نمایندگان قول داد که در اسرع وقت با معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات برخورد جدی کند.
قرار بود جلسه مجلس از ساعت ۱۱ برای بررسی بخشنامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت نمایندگان به صورت غیر علنی برگزار شود منتها به دلیل طولانی شدن رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات، این نشست با دقایقی تاخیر برگزار شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به مطالبات زیاد برای تغییر تعطیلات آخر هفته و همچنین کاهش ساعت کاری کارمندان به احتمال خیلی زیاد بررسی لایحه مربوط به این موضوع در مجلس یازدهم تعیین تکلیف خواهد شد.
نماینده مردم اردل در مجلس گفت: پس از استماع گزارش های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در مجلس متوجه شدیم وی مشکلات حوزه کشاورزی را درک کرده و برنامه های خوبی برای کاهش این مشکلات دارد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اینگونه رفتار بانک‌ها برای پرداخت وام، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: جوانان برای ازدواج، خرید مسکن و حتی فرزندآوری در زندگی خود برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با اینگونه رفتار بانک مرکزی، زندگی مردم تحت الشعاع قرار گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین با تصویب مواردی همچون تحت پوشش بیمه قرار دادن درمان ناباروری تلاش کرد تا منافع خانواده را محور قانونگذاری فرهنگی قرار دهد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا غیرقانونی است؛ خودروسازان باید از دستورالعمل‌های شورای رقابت پیروی کنند و قیمت گذاری خودرو‌ها در شورای رقابت صورت گیرد.