مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

با اصرار نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز بر مصوبه قبلی درباره برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران، این بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه طیف گسترده‌ای از معاندین و فرصت‌طلب‌ها از گروهک‌ جریان انحراف ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را به وجود آوردند، گفت: به لطف خدا با دستور مستقیم رهبری خیلی‌هایشان بازداشت شدند، خیلی‌هایشان تحت نظر و بازجویی هستند و مشاهده کردیم بعد از این فرمان و پیگیری مجلس آب‌ها از آسیاب افتاد باز هم اگر این‌طور غلطی کنند با این جنایتکاران، دروغگویان و فرصت‌طلبان مخصوصا جریان کثیف انحرافی تعارف نداریم.
به نظر می رسد هنوز دیر نیست و نمایندگان مردم می توانند در احیای این حق قانونی آستین همت و شجاعت بالا زنند و در خلق حماسه بی نظیر و شکوهمندی دیگر سهیم و شریک باشند و مهمتر از همه به تقویت ” اعتماد عمومی”، افزایش “سرمایه اجتماعی” و توسعه “نگاه عدالت محور در محرومیت زدایی از شهرها و تحقق استراتژی راهبردی “حاکمیت مردمسالاری دینی “در تعیین سرنوشت خود کمک کنند.
دستیار رسانه ای و سیاسی رییس مجلس در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص تامین اینترنت ۳ برابر نیاز کشور نوشت: یا خبر ندارید وضع اینترنت چیست یا خبر دارید و اینگونه سخن می‌گویید، در هر دو صورت وای بر مردم و کسب و کارهای اینترنتی!
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به پیش بینی‌های لازم سعی خواهد شد که تا آخر شهریور ماه سال جاری بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس به اتمام برسد و سپس به شورای نگهبان جهت تایید نهایی ارسال شود.
رئیس مجلس در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی و نمایندگان مجلس با بیان این که ما در هر سه قوه باید با هماهنگی و همدلی کار را پیش ببریم تاکید کرد: اگر خروجی این هماهنگی به هم افزایی منجر نشده و مردم از آن منفعت نبرند، هیچ دستاوردی نخواهیم داشت.
اژه‌ای در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه:

ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم؛ این فضا و بستر برای نمایندگان مجلس فراهم شده تا علاوه بر بازدید از مراکز و مراجع مختلف قضایی، بتوانند در چارچوب موازین قانونی از ندامتگاه‌ها و زندان‌ها نیز بازدید به عمل آورند و از نزدیک و به صورت ملموس در جریان مسائل حوزه زندانبانی و تحولات این بخش قرار گیرند.