مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه میانگین فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش از واریز فوق العاده ویژه ۳۵ درصدی برای معلمان و فرهنگیان خبر داد.
اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند گرفتن امتیاز بیشتر جز با تهدید به تحریم انتخابات ممکن نمی‌شود!

حملات انتخاباتی اصولگرایان به اوج خود رسید

یک فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد: اصلاح‌طلبان جایگاهی در بین مردم برای خود نمی‌بینند و تصور می‌کنند با ژستی نزدیک به اپوزیسیون و گفتن اینکه ما انتخابات را تحریم می‌کنیم، می‌توانند امتیازاتی دریافت کنند. حالا اگر نتوانستند امتیازی دریافت کنند، آن وقت واقعا به سمت تحریم می‌روند.
نماینده مردم شهرکرد در واکنش به شائبه تلاش برخی از نزدیکان دولت برای اثرگذاری بر انتخابات مجلس، گفت: معمولا مردم عزیز ما با تبیین و تحلیل رویکردها، فعالیت‌ها و برآورد اقدامات سازنده‌ای که احزاب، گروه‌های سیاسی یا چهره‌های مستقل در انتخابات دارند برای انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر چنین چهره‌هایی در راستای تلاش برای هدایت و راهبری ذهن و فکر جامعه فعالیت داشته باشند، حتما باید مراقبت کنند و بدانند که مجلس به هیچ عنوان چنین فضایی را نمی‌پذیرد.
طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای زنان ۴۵ و مردان ۵۰ سال بود که این شرط در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.
نماینده سابق رشت می‌گوید: جبهه پایداری، دولت را مصادره به مطلوب کرده است. آقای محصولی و تیمش و جبهه پایداری و شاگردان آقای مصباح، دولت آقای رئیسی را گرفته و عین تار عنکبوت به دورش پیچیده‌اند و هیچ راه فراری هم وجود ندارد. جبهه پایداری به شرطی در مجلس بعدی حیات پیدا خواهد کرد که یک انتخابات سرد، کم‌رمق و بی‌جان برگزار شود. انتخاباتی که مردم در آن حضور نداشته باشند و پای صندوق‌ها نیایند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: نمایندگان مجلس در حالی دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند که در بودجه ۱۴۰۲ تورم ۶۳ درصدی نقطه به نقطه را نادیده گرفتند و حقوق‌ها را ۲۰ درصد بالا بردند. حالا نمی‌دانیم، دم خروس شان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.
اندک شمار خبرگزاری هایی که در ساعات اخیر کاملاً غیرمتعهدانه از زبان جناب آقای میرسلیم نوشته اند: «توهین به خودروی داخلی، توهین به رهبری است»، و امثال این تعابیر، اکیداً کذب است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد حذف سقف سنی بازنشستگی خبر داد و گفت: با این مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس که به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارسال شده و افراد با هر سنی و ۳۰ سال سابقه، می توانند بازنشسته شوند.
مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: در تهران اگر بنا باشد یک جریان گفتمانی نزدیک به اصلاحات وارد انتخابات شود، چنین لیستی احتمالا به سرلیستی آقای جهانگیری شکل خواهد گرفت و بعضی از وزرای دولت سابق و بعضی از جوانان مثل آذری جهرمی و تعدادی از بانوان در این لیست قرار خواهند گرفت.
معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار می‌گوید: به جای اینکه دولت چالش را مرتفع کند، آمارسازی می‌کند؛ این یعنی جوری آمار می‌دهند که بسیاری از ناظران بی‌طرف مشکوک شوند که آیا واقعاً آقایان دولت و رئیس جمهور در کشور دیگری زندگی می‌کنند! آیا این آمار مربوط به شرایط اقتصادی ما است یا از جای دیگری این آمار را می‌سازند؟
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای کمیسیون محرز شد که توافق انجام شده بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی خلاف قانون و تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر عدم تخطی از قانون اقدام راهبردی است.