مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرد بی‌حجاب ممکن است در روز ۱۰مرتبه جریمه شود. تنها یک مورد جریمه نیست که بگوییم یک میلیون، دو میلیون یا سه میلیون کم است. اگر ۱۰ مرتبه خطا کند ۳۰ میلیون تومان جریمه و در طول ماه ۹۰۰میلیون تومان می‌شود.
نمایندگان مجلس در اقدامی شجاعانه می توانند از تصمیم قبلی خود عقب نشینی کرده و طرح اجرای مجدد تغییر ساعت رسمی کشور را به دولت ارائه دهند. دولت و مردم هم قدر این فروتنی و دقت نظر مجلسیان را درک خواهند کرد و به داشتن نمایندگانی که از پذیرش اشتباه محاسباتی خود واهمه ای ندارند، افتخار می کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به عباس علی‌آبادی برای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
نماینده مردم کرمان در مجلس تأکید کرد: وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت در برنامه‌های راهبردی خود به ریز به صنعت دیجیتال نسل چهارم توجه داشته است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت و جهت گیری های اقتصاد سرمایه داری در این برنامه ها گفت: به نظر می رسد که تفکر آقای علی آبادی به تفکر اقتصاد سرمایه داری و نئولیبرالی نزدیک باشد.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت:اعضای فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی پس از استماع و بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت با ۸۶ درصد آرا به صلاحیت ایشان برای تصدی مسئولیت وزارت خانه صمت رای موافق دادند.
بر اساس گزارش مجلس در مرداد ۱۴۰۱ میانگین نرخ تورم از نگاه مردم ۸۶ درصد بوده اما نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار در این ماه به ترتیب ۴۶ و ۵۱ درصد بوده است. این تفاوت اعداد یک دلیل فنی مربوط به نحوه محاسبه تورم و یک دلیل رفتاری و روانی دارد.
خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰:

مخبر قول پیگیری انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها را داد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بحث انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها یکی از موضوعاتی بود که در جلسه امروز با مخبر به آن اشاره شد که معاون اول رئیس جمهور قول پیگیری موضوع را داد.
پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس در توییتی نوشت: با موافقت کمیسیون اجتماعی جمعه وشنبه تعطیل ‌و هفته کاری از یکشنبه تا پنجشنبه است تا موجب همسویی بیشتر باظرفیت‌ تجاری منطقه و جهان و عدالت‌ بیشتر بین بخش‌خصوصی و دولتی شود.
پس از اتمام بررسی طرح کنترل اجاره‌بها؛

قالیباف: در حوزه مسکن کمبود قانون نداریم

رئیس مجلس گفت: مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده بود و با تصویب طرح ساماندهی اجاره‌بها دیگر کمبودی از لحاظ قانون‌گذاری در موضوعات مسکن نداریم.