مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شعار مجلس انقلابی مبنی بر مبارزه با انحصارطلبی و توزیع رانت‌ در بخش‌های مختلف کشور از وزرای ارشاد و ارتباطات ۲ سوال را در خصوص یک بازار انحصاری سرویس پیامک انبوه، مطرح کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص لغو مصوبه کنکور این شورا و تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد.
رئیس مجلس گفت: ایران یک کشور قوی است ولی سعی می کنند که قدرت ما را کاهش دهند و دست بر روی نقاط ضعف ما می‌گذارند. یکی از این نقاط ضعف ما اقتصاد است زیرا ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته ایم، اقتصاد ما مردمی نیست.
علیرضا بیگی نماینده افشاگر خودروهای رانتی گفت: شما حساب کنید وقتی با نماینده مجلس برخوردهای تند می‌شود، با افرادی که مصونیت قانونی ندارند چطور برخورد خواهد شد؟
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه امروز بانک‌ها از رسالتشان فاصله گرفته‌اند، از سرمایه‌گذاری آنها در خرید و فروش ملک و بحث ساخت و ساز، دخالت در تجارت و مجتمع های تجاری و مسکونی انتقاد کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس اسلامی خواستار تسریع در معرفی وزرای آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد امور کشور شد.
نمایندگان مجلس تصویب کردند که تبلیغات و شیوه‌ های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید روش های تامین مالی بخش مسکن تغییر کند،گفت: بانک‌های کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت دارند و این عدد باعث شده بخشی از تعهداتشان نسبت به حوزه های مختلف به ویژه مسکن دچار چالش شود.
نایب رئیس مجلس گفت: بعضی‌ها می‌گویند دولت و مجلس یکی است؛ نه! اینطور نیست. ما در مباحث کلان کشور با هم هستیم اما در بحث استقلال قوا قطع به یقین بدانید عالی‌ترین نظارتی که باید مجلس برای دولت انجام دهد از سوی این مجلس انجام می‌شود.
نماینده مجلس درباره ماجرای خودروهای شاسی بلند گفت: دیروز ۲۰ مرتبه تلویزیون خبر رییس مجلس را که گفته پیگیر هستیم، پخش کرده است. خب بگویید چه اتفاقی افتاده است. صادقانه بگویید این تعداد خودرو بوده اما اسامی را نداریم.
به منظور بررسی مشکلات حوزه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) جلسه ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک ایران، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون نظارت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پیشنهاد کرد تا همانگونه که تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، تطبیق سیاست های کلی اصول قانون اساسی نیز به شورای نگهبان سپرده شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری بر بهبود زندگی و معیشت مردم از راه مهار تورم و رشد تولید تاکید دارند و این تاکید ویژه باید نقشه راه مسئولان قرار گیرد.