مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک نماینده مجلس گفت: ما به آقای رئیسی کمک کردیم بلکه این امید مردم ناامید نشود اما این‌که بیایند یک فرد نظامی را وزیر کشور بگذارید، یک نظامی را معاون سیاسی وزیر بگذارید، در استان ما خراسان هم یک فرد نظامی را استاندار کردند، خدا وکیلی شبیه پادگان شده است.
در گزارش پیش‌ رو به روایت فراز و نشیب طرح تناسبی شدن انتخابات پرداخته‌ایم که با وجود تایید شورای نگهبان ۲ بار از جانب هیات عالی نظارت مجمع تشخیص رد شد تا با اصرار نمایندگان این‌ بار از هیات عالی نظارت خارج شده و به صحن مجمع برود.
لایحه عفاف و حجاب همان‌گونه که به آن ‌اشاره شد، ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! چرا؟! آیا این حرکت مصداق «‌بازی دو سر باخت‌» نیست؟!
نماینده چابهار گفت: بنده منتقد دولت قبلی هم بوده‌ام و به بسیاری از رویکردهای دولت قبل به شدت نقد داشتم و در مقابل بسیاری از تصمیم گیری‌های غلط هم ایستاده‌ام اما چطور در دولت قبل به نوعی این آقایان منتقد بودند و آنجا همه چیز را گردن دولت وقت می‌انداختند اما در حال حاضر که دولت،‌ دولت همسو است، به سمت مردم فرافکنی می‌کنیم.
مطابق این نگرش‌ها با اتکا به متونی که بر بی‌اعتباری نوشته سنتی وجود داشت، نظریه‌های محدود کننده‌ای بر این مواد بنیادین ارائه و باب تفسیرهای قضائی گوناگون گشوده شد و اعتبار سند رسمی در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و امکان احیای معامله معارض با سند عادی فراهم شد.
شریعتی، نماینده مجلس درباره اقساط ۱۹ میلیونی وام های مسکن: پیشنهاد داده‌ایم که با تلفیق بازگشت وام مسکن مهر و تسهیلات بانک‌ها، نرخ سود به ۹ درصد کاهش یابد؛ اقساط هم کمتر شود / دولت تا زمانیکه خود را ملزم به انجام این کار نداند، کاری از پیش نمی‌رود / / افراد باید بدون پیش پرداخت از دولت خانه بگیرند
سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس:

وزارت بهداشت موظف به رفع کمبود داروست

مفتح گفت: تماس‌ها و گله‌مندی‌‌های بسیار زیادی درمورد نایاب شدن دارو ازسمت ممردم دریافت می‌کنیم. کشور ما در حوزه تولید دارو وضعیت خوبی و این حقشان است که به اندازه کافی و به‌راحتی دارو در اختیارشان باشد. وزارت بهداشت باید این مشکل را رفع کند.
کاظم دلخوش اباتری درباره اظهارنظر یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه مردم باید مانند مردم برخی از کشورها برای توسعه و رشد اقتصادی روزی یک یا ۲ وعده غذا بخورند و صرفه‌جویی در پیش گیرند، گفت: به نظر من این حرف‌ها حرف‌های زائدی است، حرف‌هایی است که در شرایط فعلی ضرورتی ندارد.
یک نماینده خطاب به رئیس جمهور گفت: براساس بسیاری از شاخص ها استاندار منصوب شما در حد یک بخشدار نیز نیست و فعالان استان رو رو در روی هم قرار داده و مدیران هر لحظه استرس تودیع خود را با بدترین شیوه دارند و مگر می شود فردی را مستقیماً از مدیریت یک مدرسه به مدیریت استان انتخاب کرد.
خلیل بهروزی فر خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای بذرپاش، دسترسی به جنابعالی نسبت به رئیس جمهور بسیار سخت تر است! نمایندگان برای حل مسائل مردم به دیدار وزرا می روند نه برای برطرف کردن مسائل شخصی و دیگر مسائل.
یک نماینده مجلس گفت: واردات خودروی نو توسط فوتبالیست‌ها را به فال نیک می‌گیرم چون احتمالا قرار است برای بقیه هم این اتفاق رخ دهد اما شنیده‌ام (البته رد یا تائید نمی‌کنیم) که در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کردند آن‌ها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند که من این را حتما به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.