مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

قالیباف گفت: درباره این‌که گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود، این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کند یا جایی را پلمب کند، چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند. ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.
نماینده سبزوار در مجلس گفت: دختران جامعه ما، دختران ما هستند، هرجور زندگی کنند من جان خود را برای آنها فدا خواهم کرد. ما با همه وجود این بچه‌ها را دوست داریم. می‌خواهد سرش لخت باشد، می‌خواهد حجاب را رعایت نکند، می‌خواهد یک طور دیگر فکر کند یا اصلا می‌خواهد به من فحش بدهد یا من را قبول نداشته باشد.
در صورت اصلاح قانون انتخابات در روزهای آینده صورت می گیرد:

پیش‌‌ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس از مرداد ماه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در صورتی که اصلاح قانون انتخابات در روزهای آینده به تصویب برسد، اجرای مرحله پیش‌ ثبت‌نام برای نخستین ‌بار باید از مرداد ماه آغاز شود.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه گفت: گام برداشتن به سمت قواعد مالی و نظام بودجه ریزی قابل بررسی، سنجش و ارزیابی مهمترین رویکردی است که مجلس و دولت باید در کنار هم برای محقق شدن اهداف توسعه‌ای کشور بردارند.
نماینده تاکستان در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: از طرف نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر کشور درخواست می‌کنم که این استیضاح اعلام وصول شود و اجازه ندهید که مجلس بیش از این تضعیف و تخریب شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بعید بنظر می‌رسد که با مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی مجدد گشت‌های امنیت اخلاقی، هماهنگی یا توافقی صورت گرفته باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ و پر افتخار است و خون ایران در رگ های آنها جاری است، اظهار کرد: از روسیه مدعی فهم معادلات بین‌المللی انتظار می‌رفت از افتادن در حلقه فریب غربی‌ها برای عوض کردن صورت مساله خودداری کنند.
اینقدر سرعت شبهات زیاد است، حوزه‌ها و روحانیت هم از شناسایی آن‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها عقب افتاده‌اند. البته ممکن است برخی تعبیر کنند و بگویند که، چون روحانیت در مسیر اجرایی و در حاکمیت قرار گرفته، دیدگاه مردم و جوانان به آن‌ها منفی شده است، اما این نگاهی سطحی‌نگر و عوامانه است.
در حالی کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد که موافقان، تشکیل این وزارت خانه را امری مهم و در راستای کنترل و تنظیم گری بازار بیان کردند و در مقابل مخالفان، تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزرات بازرگانی را آدرس غلطی برای مهار تورم عنوان کردند.
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آیین نامه ای دلخوش اباتری اظهار کرد: روز جمعه با احمد وحیدی وزیر کشور صحبت کردم اینکه این بخشنامه و ابلاغیه خلاف قانون بود را پذیرفتیم و لذا بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ این بخشنامه حذف شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم گفت: روسیه که خود قربانی توسعه طلبی های ژئوپلتیکی غرب و ناتو و در حال نبرد علیه آن است، نباید به برنامه ژئوپلتیکی غرب برای بی ثبات سازی خلیج فارس کمک کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجابی که در حال تهیه است که یک فصل آن با رویکرد جرم‌انگاری و مابقی آن با رویکرد فرهنگی است که بعد از تصویب نهایی در کمیسیون مربوطه، با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار خواهیم داد تا در اسرع وقت آن را به نتیجه برسانیم.