مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

کافی است که اظهارات و مواضع آنان را رصد کنید. هیچ چیزی در این زمینه ندارند جز بیان کلیات. کلیاتی که همه می‌دانند، درحالی که گروه‌ها و احزاب سیاسی باید فراتر از کلیات، تحلیل کنند، حتی یک صفحه متن منقح و پذیرفته شده از سوی هیچ کدام آنان نمی‌بینید.
نماینده مردم فریدونشهر در مجلس با بیان اینکه کسانی که مردم را از انتخابات ناامید می‌کنند در جبهه دشمن جانفشانی می‌کنند،گفت: هرکس در هر کجا و به هر شکل امروز موجب اختلاف می‌شود هدفی جز کاهش مشارکت در انتخابات و همصدایی با دشمن ندارد.
روزنامه سازندگی نوشت: وزیر کشور متهم اول ردصلاحیت‌ها هستند اما وحیدی دیروز با رد این اظهارات درباره ردصلاحیت افراد توسط هیات‌های اجرایی گفت: هیات‌های اجرایی مطابق قانون مستقل عمل کرده و بر اساس نظرات مراجع پنج‌گانه تصمیم‌گیری می‌کنند.
قالیباف درباره مجوز مجلس به شرکت‌های دولتی برای پرداخت پاداش نجومی به مدیران گفت: شرکت‌های دولتی نمی‌توانند براساس قانون تجارت پاداش دهند بلکه آنها قانون خود را دارند لذا مجلس مصوبه‌ای در زمینه مجوز برای پرداخت پاداش نجومی به مدیران نداشته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه کشور تصویب کردند که به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی اجتماعی زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران (داخلی و خارجی)، شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت ارتقا می‌یابد.


براساس لایحه بودجه 1403 تمام دستگاه‌های اجرایی قانون برنامه هفتم توسعه و شرکت‌های دولتی و نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلف شده‌اند حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای (به یا از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

این نماینده مجلس گفت: پرداخت به موقع وام روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است هم اکنون در هشتمین ماه سال هستیم و فصل سرد فرا رسیده است. با این شرایطی که بانک مرکزی در ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی در پیش گرفته فصل ساخت و ساز به پایان می رسد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز صرفا برای مشاغل حساس و خاص و با درخواست بالاترین مقام دستگاه و تصویب شورای حقوق و دستمزد امکان افزایش سقف دریافتی را فراهم کردند.
«کمال‌الدین پیرموذن»، اصلاح‌طلب و کاندیدای انتخابات هم در تحلیلی به ائتلاف‌های احتمالی برای انتخابات اسفند ماه پرداخته و به آرمان امروز گفته؛ «باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام شده ائتلافی با حضور «اعتدالیون» «اصلاح‌طلبان» و «اصولگرایان معتدل» تشکیل خواهد و در آرایشی که با حضور چهره‌های شناخته شده‌ هستند وارد میدان خواهیم شد.