مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی بازار نسبت به عملکرد دولت در بحث ساماندهی خانه های خالی اطمینان ندارد اما قطعا وقتی بازار با اجرای مصوبه جدید مجلس مطمئن شود که دولت برای اخذ مالیات از خانه های خالی مصمم است، شرایط تغییر خواهد کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادی که ۸۰ درصد دولتی و در گرو تصمیم‌گیری افرادی خاص باشد، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که می‌بینیم؛ یکسری می‌خواهند که اقتصاد در انحصار خودشان باشند.

نمایندگان استان مازندران در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردند

وضعیت خطرناک است؛ جاده‌های شمال کشور را ببندید

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از نامه نمایندگان این استان به رئیس جمهور خبر داد و گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر مخالفت ایران با هر گونه حضور نظامی خارجی در خلیج فارس گفت: حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ویژه کرونا برای ساخت دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیوان محاسبات کشور خواست تا به این موضوع ورود کرده و صحت آن را بررسی کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و  قضایی مجلس یازدهم گفت: مردم از قوه قضائیه، دستگاهی که حق و حقوق مردم در اختیارشان قرار گرفته است انتظار دارند در بخش‌های دادرسی اقدامات بهتری را انجام و تسهیلات لازم برای مردم جهت دادرسی ها فراهم کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم گفت: برنامه هفتم توسعه را با توجه به نیازهای محلی خواهیم نوشت و نیازهای ملی را هم درنظر خواهیم داشت.
رییس فراکسیون سلامت و سالمندان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه فراکسیون خبر داد و گفت: آیین‌نامه اجرایی سند ملی سالمندان به زودی به دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد و ما به صورت قانونی حق خرید و فروش سلاح داریم و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.
هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خواستار افزایش قیمت کارخانه ای خودرو با فرمول عرضه چهارچرخ ها ۵درصد زیر نرخ بازار شدند اما از آن جا که این سیاست موجب افزایش قیمت می شود کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به صراحت با آن مخالف کردند.
پژمان‌فر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

دولت عمداً به دنبال انحراف پرونده «خصوصی سازی» و «پوری حسینی» است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به تلاش‌ها برای به بن‌بست کشاندن رسیدگی به تخلفات سازمان خصوصی سازی و رهایی پوری‌حسینی از اجرای عدالت هشدار داد.