مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به وجود دارو برای بیماری کرونا در بیمارستان‌ها تاکید کرد: اگر بیمارستانی، بیماری را برای تهیه داروی کرونا به بیرون بفرستد، تخلف کرده است و ما پیگیری خواهیم کرد.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم»، مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم هم صدایی مجلس و دولت در لغو تحریم‌ها

مجلس و دولت باید در برابر دنیا یک صدا باشند و آن یک صدا هم برداشتن تحریم‌ها و متعهد شدن طرف‌های غربی به تعهدات‌شان در موضوع برجام است. از دولت توقع داریم که با مجلس شورای اسلامی و ملت ایران هم صدا باشد و تمام قد از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که در راستای کمک به دولت و کمک به نظام و کشور است، حمایت کند.
امیرعبداللهیان با اشاره به قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها:

باید «اسلحه تحریم» را از دست تروریست های کراوات زده گرفت

دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل با اشاره به قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: با همبستگی داخلی و عزمی ملی و جهانی باید اسلحه تحریم را از دست تروریست‌های کراواتی و ادکلن زده گرفت.
رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مورد بازگشت این کشور به توافق برجام تصریح کرد: ما بارها بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که اگر طرف‌های مقابل ما در این قرارداد به تعهدات خود عمل کنند ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
نایب رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشت: مدیران سازمان بورس بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفان سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس شده اند.
رئیس جمهور در واکنش به طرح مجلس گفت: بگذارید آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان انجام بدهند.
درحالی که قرار بود رئیس سازمان برنامه و بودجه به جای رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کند، در نهایت معاون پارلمانی رئیس جمهور در یک اقدام کم سابقه آخرین لایحه بودجه دولت را تقدیم مجلس کرد تا فرصت آخرین دفاع هم از دست برود!
نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ترور دانشمندان ایرانی از جمله شهید سرافراز محسن فخری‌زاده بر آگاهی و انسجام ملت ایران و نهضت مقاومت خواهد افزود و مسیر اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل را سرعت خواهد بخشید.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست.
در راستای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی؛

فرصت دو ماهه مجلس به دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون متوقف کنند.