عراق نتواسته امکانات لازم را برای حجم بالای زائران فراهم کند

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه زائران با عدم تامین امکانات و زیرساخت ها برای ورود به عراق مواجه شده اند و این وضعیت مشکلات جدی برای آنها ایجاد کرده است.
تصویر عراق نتواسته امکانات لازم را برای حجم بالای زائران فراهم کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصالح جوکار با اشاره به وضعیت مرزهای کشور و تمهیدات اندیشیده شده برای خدمات رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: باتوجه به این‌که طرف عراقی نتواستنه امکانات لازم را برای پاسخگویی به حجم بالای زائران فراهم کند مشکلاتی در حوزه حمل و نقل و گیت‌ها ورودی به عراق برای زائران ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه امسال کرونا کمرنگ‌تر شده است زائران زیادی به طرف مرزها آمده اند اما متاسفانه با عدم تامین امکانات و زیرساخت ها برای ورود به عراق مواجه شده اند. این وضعیت مشکلات جدی برای زائران ایجاد کرده است. دولت ناچارا مجبور شده تا فعلا مرزها را ببندد تا وضعیت داخل عراق مقداری بهبود پیدا کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که مردم حق دارند که در این مراسم شرکت کنند. در تعامل با کشور عراق باید امکانات برای حضور زائران حسینی فراهم می شد. وضعیت گیت‌های ورودی در داخل عراق و در داخل کشور باعث ایجاد صف های طولانی و ازدحام جمعیت و ایجاد مشکل برای زائران شده است. اما خوشبختانه مردم صبوری کردند و ما از آنها تشکر می‌کنیم. امیدواریم هرچه زودتر با مدیریت صحیح مشکلات برطرف شده و مردم بتوانند در این برنامه فرهنگی جهانی شرکت کنند.

منبع: ایسنا

415783