مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ورود لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس تا زمانی که کلیات آن رد و بار دیگر بودجه به دولت برگشت حدود ۶۲ روز طول کشید، دوره ای که تغییر و تحولات زیادی در اعداد و ارقام و تبصره‌های حائز اهمیت آن رخ داد ولی در نهایت بی نتیجه ماند و برای هیچ یک از طرفین راضی کننده نبود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: افراد باقیمانده هم در مرحله سوم تبدیل وضعیت می‌شوند.
در هفته جاری صورت میگیرد:

۳ وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

وزرای کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ وارشاد اسلامی به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان، این هفته مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حذف بودجه اجرای سند ۲۰۳۰ در این کمیسیون خبر داد.
عضو هیات رئیسه مجلس:

پیگیر حقوق متضررین بورس هستم

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بنده بر حسب وظیفه خود از جایگاه نظارتی حقوق متضررین در بورس را پیگیری خواهم کرد.
پرسش از اینکه مجلس به خانواده نمایندگان کارت هدیه داده یا تنها شاخه گلی پژمرده که از بهشت زهرا آمده، درگیر اظهارات متناقض است، اما در این میان نگاهی به سابقه برگزاری چنین مراسمی در مجلس شاید راهگشا باشد. در مجلس دهم خبری از دعوت از خانواده نمایندگان به مناسب «روز زن» نبود و لاریجانی هر سال در چنین روزی سری به محل تشکیل جلسات فراکسیون زنان می‌زد و تنها با نمایندگان زن دیدار می‌کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو در اوایل هفته آینده خبر داد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بودجه1400:

نباید برخی مشکلات را نادیده گرفت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت در نظر گرفتن مصلحت مردم و نظام با نگاه کلان و همه جانبه و همفکری و تعامل دولت و مجلس برای حل مشکل بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.
نماینده شهرستان‌های «اسلام آبادغرب و دالاهو» در مجلس با بیان اینکه اگر در رابطه با استفاده درست از ارز ۴۲۰۰ تومانی، وقت و توان بیشتری صرف شود و این ارز در جای درست خود استفاده شود، حتما قیمت‌ها کاهش خواهد یافت،گفت: مجلس در این خصوص باید با ملاحظه عمل کند چرا که شرایط بد اقتصادی کنونی، محلی برای آزمون و خطا نیست و مردم دیگر تحمل گرانی‌های بیشتر را ندارند.
محمدهاشمی در هشتمین نشست حزب ندای ایرانیان با عنوان «ایران و سیاست»، با تبریک ایام الله دهه فجر، درباره ارزیابی خود از عملکرد مجلس یازدهم، گفت: رهبر انقلاب در ابتدا از این مجلس تجلیل کردند، اما به فاصله مدتی کوتاه ۲ تذکر به این مجلس دادند. اما این تذکرات برای این مجلس موثر واقع نشد و آن‌ها این مسیر را ادامه می‌دهند. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جز مجلس ششم شاهد چنین مجلسی نبودیم.
از مسیر تصمیم‌سازی مجلس بر می‌آید که به ظاهر بر پایه‌ی مواد ۱۸۲ و بعد قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عمل کرده باشد. با این وصف حتی اگر سازگاری مواد (۱۸۲) به بعد آیین‌نامه داخلی مجلس را با قانون اساسی از این نظر مورد شبهه قرار ندهیم، فرایند طی شده در مجلس شورای اسلامی در رسیدگی نسبت به لایحه بودجه، منطبق حتی با خود آیین‌نامه داخلی یاد شده و به طور مشخصاً تبصره ۳ ماده (۱۸۲) آن، این آیین‌نامه هم‌آهنگ و منطبق به نظر نمی‌رسد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت:۱۱/۶ امسال ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح یک نامه نوشتم به رهبری و مسائل بودجه را به ایشان گفتم و دو ساعت و نیم بعد، به ما زنگ زدند از دفتر که پاسخ را آقا داده‌اند، که خطاب به آقای قالیباف بود که به مسائل توجه شود.
یک کارشناس اقتصادی با تأکید برحذف یارانه‌های سیاه در بودجه ۱۴۰۰ گفت: یارانه‌های سیاهی که در قالب دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیر، سیمان، فولاد و خودروی ارزان داده می شود بیش از ۲۲ برابر کل یارانه نقدی سالانه پرداختی به یارانه بگیران است.
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی، همکاری بانک ها در وام های مسکن، مشارکت موسسات مالی و بانک ها در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و انبوه سازی و همچنین ترغیب نهادها برای توسعه مسکن در سطح کشور از جمله برنامه هایی است که با اجرای مشترک آنها و نظارت دقیق می توان در راستای حل معضل مسکن گام برداشت.