مستندات نقش آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اغتشاشات اخیر را داریم

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت رویکرد دوگانه نظام سلطه در قبال مفاهیمی مانند حقوق بشر در اغتشاشات اخیر آشکارتر شد.
تصویر مستندات نقش آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اغتشاشات اخیر را داریم

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به صدور برخی قطعنامه‎ها علیه ایران، گفت: هدف این قطعنامه‌ها سیاسی و مغرضانه بود.

وی با اشاره به اینکه ما مستنداتی در اختیار داریم که گویای این واقعیت هستند که اغتشاشات اخیر یک طراحی علیه ایران از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی و کشورهایی که تأمین مالی گروه‌های تروریستی را بر عهده داشتند، بود، اظهار کرد: همچنین مستندات ورود محموله‌های سلاح به کشور و مجروح شدن هزاران نیروی امنیتی و انتظامی و بسیج موجود است و در حال جمع‌آوری و آماده کردن آنها برای ارائه به مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه می‌بایست از طریق طرح شکایت و دعوای حقوقی در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری این موضوع پیگیری شود تا صدای مظلومیت ملت ایران به گوش جهانیان برسد، بیان کرد: از سازوکارهای حقوق بشری و تریبون‌هایی که در این مجامع است برای ارسال این پیام استفاده خواهیم کرد.

الهیان افزود: آنچه که کشورهای غربی به عنوان تظاهرات مسالمت‌آمیز از آن نام می‌برند همان حرکت‌های خشنی است که اخیرا ما شاهد بودیم و باعث شهادت شهدایی مانند شهید روح الله عجمیان، شهید آرمان علی‌وردی، شهید دانیال زاده و … شد.

وی با اشاره به استانداردهای دوگانه مقامات غربی در موضوع حقوق بشر، گفت: به طور قطع اگر این صحنه‌ها در کشورهای فرانسه و آلمان قرار بود اتفاق بیفتد نوع برخورد پلیس آنها با این افراد و عاملان این جنایت‌ها نوع برخورد دیگری بود؛ ایران بسیار در این قضایا با سعه صدر عمل کرد، اما اکنون ما صحنه‌هایی را در فرانسه و آلمان می‌بینیم که چگونه با افرادی که هنوز اقدامی نکردند و تنها جلساتی را برای اعتراض و بیان انتقادات خود دارند چگونه برخورد می‌کنند و آنها را قبل از هرگونه اقدامی بازداشت می‌کنند.

این نماینده مجلس در بخشی دیگری، اضافه کرد: موارد مذکور مصادیق استانداردهای دوگانه است که ما همواره از غرب شاهد بودیم؛ مشخص است که با این اقدامات، حقوق بشر به ابزاری برای سرکوب کشورهایی که تبعیت از این کشورها نمی‌کنند و مستقل هستند، تبدیل شده است.

وی همچنین ضمن اشاره به اقدام اخیر نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو»، اظهار کرد: اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز از سوی برخی نشریات مخصوصا در فرانسه مسبوق به سابقه است؛ این کشورها مدعی آزادی عقیده و بیان هستند اما در رویکرد و عملکرد، به هیچ‎یک از اصول پایبند نیستند و به راحتی با مهم‌ترین محتوا تلاش می‌کنند که آن اوج بغض و کینه خود را نسبت به یک ملت و یک کشور مستقل اعلام کنند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بیانیه‌ای در مجلس شورای اسلامی به امضا رسیده و ما بنا داریم مکاتباتی با مجامع بین‌المللی در محکوم کردن این اقدامات داشته باشیم که ناشی از شرارت و خباثت علیه ملت ایران صورت می‌گیرد.

منبع: میزان

457421