مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رئیس جمهور آینده با رهبری همراه باشد/ مردم پای صندوق های رای بیایند

امیر حسین بانکی پور گفت: رییس جمهور اینده باید ولایت پذیر باشد، در نظام جمهوری اسلامی، همراه با رهبر باشد تا مشکلات کشور را حل کند ولی درصورتیکه که همراه نباشد تعارض پیش می آید.
نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل‌ کشور، دخل و خرج کشور در سال آینده را مشخص کردند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شواری اسلامی مطرح کرد؛

لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل بیمارستان جدید سلماس

نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی سلماس گفت: حدود ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان سلماس طی سال جاری در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۷۰میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
هفته آینده در صحن علنی صورت می گیرد؛

بررسی طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: اشکالات وارده از سوی شورای نگهبان بر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری رفع شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.
نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند حداکثر ۵ واحد درصد از سهام درحال واگذاری در بورس را با تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی مطابق ضوابط شورای عالی بورس به بازارگردانی اختصاص دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، با بیان اینکه بعد از این موسسات کنکور موسسه فرهنگی محسوب نمی‌شوند تاکیدکرد که آنها در سال ۱۴۰۰ باید همچون سایر موسسات اقتصادی و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی مالیات پرداخت کنند.
به دلیل عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت؛

شکایت از وزیر ورزش توسط نمایندگان مجلس

ابوالفضل ابوترابی در مجلس از تدوین طرح شکایت توسط نمایندگان از وزیر ورزش به خاطر عدم واگذاری باشگا‌ه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بنابراین اگر کسانی رمز ارز یا بیت کوین را به عنوان مهریه خود قرار داد در زمان دریافت نباید هیچ توقعی از حاکمیت یا دادگاه‌های خانواده داشته باشند، زیرا این اتفاق ...
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ویژه برگزاری انتخابات دورود و ازنا طی هفته جاری با هدف برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و طبق شیوه نامه های بهداشتی رونمایی خواهد شد. هدف از اجرای این طرح امنیت حوزه های رای گیری و سلامت مردم است.

آیت‌الله جنتی پس از کاشت یک اصله نهال میوه:

دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌تر عمل کند

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: باید هر چه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم و فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به پرداخت حق بیمه برخی از مشاغل از جمله قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومی، صیادان، مددجویان، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهدکودک و... به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: تا زمانی که تحریم‌ها سر جای خود است پرداختن به موضوع FATF کار عبث و بیهوده‌ای است و دلیلی برای حتی بررسی آن هم وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم آسیب شناسی آموزش از طریق فضای مجازی، گفت که باید از فرصت ایجاد شده برای آموزش مجازی برای ارتقای این حوزه استفاده کرد و آموزش را منوط به زمان مدرسه ننمود. این موضوع منوط به ایجاد زیرساخت های لازم در آموزش و پرورش است.
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بازنشستگان ⁩از هر قشری باید مورد تکریم جدی قرار بگیرند، گفت: حمایت از تمام بازنشستگان را با قاطعیت وظیفه خودم و مجلس انقلابی و عملگرا می‌دانم.